توقیف خودرو راهکار مناسب برای کاهش تخلفات

پرشین خودرو: نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: جریمه ۲۰ هزارتومانی در جلوگیری از ورود خودرو به محدوده طرح ترافیک بازدارنده نیست.

به گزارش پرشین خودرو، مسعود رضایی با اشاره به اینکه جریمه 20 هزار تومانی برای خودرو متخلف در ورود به محدوده طرح ترافیک بازدارنده نیست،گفت:درحال حاضر به دلیل اینکه رانندگان به راحتی می توانند با خرید آرم روزانه طرح ترافیک به مبلغ 41 هزار تومان و یا پرداخت جریمه به میزان 20 هزار تومان به محدوده طرح ترافیک وارد شوند، چطور می توان انتظار کاهش تخلف و یا جلوگیری از ورود خودروها به این محدوده را داشت.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 20 هزار تومان مبلغ قابل قبولی برای جریمه خودرو به دلیل ورود به محدوده طرح ترافیک نیست، افزود: به طورحتم یک راننده ترجیح می دهد در راستای جلوگیری از اتلاف وقت، به جای خرید آرم قانونی ورود به طرح ترافیک مبلغ جریمه را پرداخت کند؛ برای مقابله با تخلفات باید میزان جریمه و خرید قانونی طرح مساوی و یا اینکه از جریمه های دیگری برای تخلف استفاده شود.

وی با تاکید براینکه جریمه 20 هزار تومانی به طور قطع میزان تخلفات را در سطح شهر افزایش می دهد، تصریح کرد: چطور ممکن است میزان جریمه از مبلغ قانونی برای خرید آرم طرح ترافیک کمتر باشد، دراین شرایط به هیچ عنوان نمی توان از افزایش تخلفات جلوگیری کرد، البته پیشنهاد می شود که مسئولان در پلیس راهور به جای افزایش میزان جریمه از مجازات دیگری دراین خصوص استفاده کنند.

رضایی با اشاره به اینکه برخی افراد بدون هیچ مشکلی حتی جریمه های بالا را نیز پرداخت می کنند، گفت: جریمه نقدی از بازدارندگی کمتری در کاهش تخلفات برخوردار است، اما می توان با استفاده از راهکارهایی همچون توقیف خودرو به مدت چند روز از افزایش تخلفات تا حدودی جلوگیری کرد؛ هرچند که این موضوع تاکنون مورد توجه پلیس و مسئولان ذی ربط قرارنگرفته است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه تاکنون اقدام جدی درخصوص مقابله با تخلفات رانندگی انجام نشده است، افزود: شاید عدم توجه مسئولان پلیس دراین خصوص ناشی از وجود برخی منافع باشد، اما به طورحتم افزایش تخلفات رانندگی به ایجاد بی نظمی در سطح شهر کمک می کند.

برنا
کد خبر 81579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha