امکان کاهش 93 درصدی سوانح جاده ای با همت رانندگان

پرشین خودرو: سوانح مختلف جاده ای در همه مسیرهای ارتباطی طی شبانه روز اتفاق می افتد که عده ای در این حوادث جان خود را از دست می دهند، عده ای مصدوم، قطع نخاع و یا قطع عضو و برای همیشه از کار افتاده می شوند که بر اساس آخرین آمار جهانی نقش انسان در این حوادث 93 درصد است.

به گزارش پرشین خودرو، به طور معمول عامل انسانی بالاترین نقش را در حوادث رانندگی دارد و خستگی و خواب آلودگی راننده و انحراف به چپ علت بیشتر سوانح رانندگی را به خود اختصاص می دهد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در این خصوص گفت: بر اساس آخرین آمار جهانی نقش انسان در سوانح جاده ای 93 درصد است.
به گفته علی مدقالچی، علاوه بر این در هفت درصد باقیمانده نیز خطاهای انسانی به نوعی دخیل است.
وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در سه بخش اقدام به ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی می کند، افزود: مهمترین بخش آن فرهنگی است و در بخش دوم نیز گروه هایی که بیشتر در معرض سوانح هستند آموزش داده می شوند.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، گروه های هدف این بخش را موتورسواران، عابران پیاده، رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی و سرنشینان خودروها برشمرد و یادآورشد: بر اساس بودجه هایی که تخصیص می یابد این گروه هایی از آموزش های مورد نیاز برای ارتقای ایمنی بهره مند شده و در بین موتور سواران و راکبان آنها کلاه ایمنی رایگان توزیع می شود.
مدقالچی ادامه داد: گروه هایی که در معرض خطر سوانح رانندگی هستند دانش آموزان مدارس در حاشیه جاده ها هستند که این آموزشگاه ها شناسایی و طرح های ایمن سازی، آشکار و آرام سازی اجرا می شود.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ها از دیگر برنامه ها و اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است که سالانه این نقاط به منظور کاهش سوانح جاده ای حذف می شود.
یکی از رانندگان مسیر زنجان – تهران بیشترین علت سوانح جاده ای را خستگی و خواب آلودگی رانندگان دانست.
منصور غفاری گفت: برخی از رانندگان استراحت کافی ندارند و یکنواخت بودن مسیر آزاد راه زنجان – تهران موجب خواب رفتن راننده در پشت فرمان می شود.
وی، رعایت نکردن فاصله طولی بین خودروها از سوی برخی از رانندگان و سرعت و سبقت غیرمجاز را دیگر عوامل سوانح جاده ای بیان کرد.
یکی دیگر از رانندگان مسیر زنجان – قم نیز گفت: راننده باید در قبال همه سرنشینان خودرو تعهد داشته باشد و خود را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بداند.
علی قیداری تاکید کرد: رانندگان باید با رعایت اخلاق از جدال های جاده ای با خودروهای عبوری و سبقت و سرعت غیر مجاز پرهیز کنند.
وی شغل رانندگی را بسیار مهمتر از پزشکی دانست و گفت: یک لحظه غفلت راننده می تواند منجر به کشته شدن چندین نفر شود اما خطای احتمالی یک پزشک ممکن است تنها جان یک بیمار را به خطر بیندازد.

کد خبر 81583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha