کد خبر 81675
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
اوپل گرندلند X، معرفی شد

پرشین خودرو: اوپل از خودروی گرندلند X که یک مدل کراس‌اوور کامپکت است رونمایی کرد. در ادامه نگاهی به مشخصات این خودرو خواهیم داشت.

به گزارش پرشین خودرو، طراحی اوپل گرندلند ایکس در یک کلام پویا و در عین حال مدرن است و در هنگام حرکت در جاده ظاهر زیبایی دارد؛ ضمن اینکه با وجود طراحی دینامیک، نوع قرارگیری راننده در این خودرو کاملا مانند خودروهای SUV است. اوپل در مدل گرندلند ایکس جدید از فناوری‌های بسیاری نیز بهره جسته و فضای داخلی آن کاملا برای حمل پنج سرنشین کافی و مناسب است. چنین مشخصاتی در کنار کیفیت ساخت بالای این مدل سبب شده است این خودرو یکی از مطرح‌ترین و سرسخت‌ترین رقابت‌کنندگان در کلاس کراس‌اوورها باشد. دلیل عرضه‌ی این خودرو از سوی اوپل را باید افزایش تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند در سال‌های اخیر دانست؛ چراکه از سال ۲۰۱۰ تاکنون، تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند اعم از SUV و کراس‌اوور به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده که رقم قابل توجهی است.
اوپل گرندلند ایکس دارای ۴.۴۸ متر طول است و فاصله‌ی محوری زیادی دارد که سبب شده است چرخ‌ها به ابتدا و انتهای خودرو نزدیک باشند و به این ترتیب نمایی اسپرت و عضلانی پدید آمده است. بدنه‌ی این خودرو به‌صورت دورنگ است که سبب شده در میان رقبای خود خاص‌تر باشد. اولین رونمایی از این خودرو در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ انجام شد و به این ترتیب گرندلند ایکس سومین محصول اوپل از سری ایکس است و در کنار برادران خود یعنی اوپل موکا ایکس و اوپل کراس لند ایکس به فروش خواهد رسید که البته هر دوی آن‌ها در حدود ۲۰ سانتیمتر طول کمتری در مقایسه با گرندلند دارند. از طرفی گرندلند ایکس در کنار مدل‌های آسترا و زفیرا، نقش مهمی در افزایش فروش خودروهای اوپل ایجاد خواهد کرد؛ چراکه این محصولات بازه‌ی وسیعی از مشتریان را به سمت خود جذب می‌کنند.
به گفته‌ی مدیر اجرایی اوپل، کارل توماس نیومن، کلاس خودروهای شاسی‌بلند به‌زودی متحول خواهد شد و یکی از مهم‌ترین بازیگران این امر محصول جدید اوپل یعنی مدل گرندلند ایکس است. این خودرو همان‌گونه که از نام آن مشخص است برای افراد ماجراجو طراحی شده و ظاهر اسپرت آن سبب جذب مشتریان به سمت برند اوپل خواهد شد. این خودرو در کنار داشتن مشخصه‌های یک اتومبیل شاسی‌بلند، دارای فناوری‌های جذاب زیادی است که سبب خواهد شد در رقابت‌های این بازار بسیار قوی ظاهر شود.
در زمینه‌ی امکانات و فناوری باید گفت که اوپل گرندلند ایکس یک محصول کامل است و از مواردی مانند کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار هوشیاری راننده، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های ارگونومیک AGR، گرم‌کن فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب و درب صندوق‌عقب هوشمند بهره می‌برد. در این خودرو مانند سایر محصولات اوپل، به راحتی سرنشینان توجه زیادی شده است و سرنشینان در طول سفر با این خودرو می‌توانند از سیستم سرگرمی و ارتباطی IntelliLink استفاده کنند ضمن اینکه اوپل سرویس OnStar را نیز روی این خودرو ارائه می‌کند که از امکانات آن می‌توان به رزرو آنلاین هتل یا جستجوی جای پارک مناسب اشاره کرد. امکان یکپارچه‌سازی این سیستم و ارتباط آن با گوشی هوشمند نیز وجود دارد.
اوپل گرندلند ایکس همچنین از یک سیستم نوردهی پیشرفته بهره‌مند است که شامل استفاده از چراغ‌های هوشمند فعال با چراغ‌های اصلی از نوع LED است. این چراغ‌ها در هنگام دور زدن تغییر جهت می‌دهد و مسیر داخل پیچ را روشن می‌کنند؛ ضمن اینکه تنظیم ارتفاع چراغ‌ها به‌صورت خودکار است و به این ترتیب عملکرد هوشمند آن‌ها می‌تواند نوردهی در تاریک‌ترین شرایط را نیز تضمین کند.
به تمامی مواردی که ذکر آن‌ها در بالا رفت باید امکانات دیگری چون سیستم کنترل کشش و چسبندگی را نیز اضافه کرد که عملکردی هوشمند دارد و می‌تواند بسته به چسبندگی چرخ‌های خودرو در مسیرهای لغزنده، میزان دقیق گشتاور ارسالی به چرخ‌ها را تعیین کند و حتی در صورت نیاز می‌تواند به چرخ‌ها اجازه‌ی هرزگردی بدهد. جعبه‌دنده‌ی خودکار اوپل با این سیستم عملکردی هماهنگ دارد و بسته به گشتاور مورد نیاز، دنده‌ی مناسب را انتخاب می‌کند. این سیستم در کنار تایرهای کارآمد M&S خودرو، عملکرد بی‌نظیری به نمایش می‌گذارد. راننده در این خودرو امکان انتخاب پنج نوع حالت رانندگی مختلف دارد. عملکرد پدال گاز نیز در حالت‌های مختلف می‌تواند فرق کند و در نتیجه اوپل گرندلند ایکس در تمامی شرایط مسیر اعم از برف، شن، گل و آسفالت می‌تواند عملکردی رضایت‌بخش داشته باشد.
در خصوص ابعاد خارجی این خودرو باید اشاره کنیم که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۴۷۷، ۱۸۴۴ و ۱۶۳۶ میلی‌متر است. در بخش طراحی شاهد استفاده از یک جلوپنجره‌ی بزرگ هستیم که نشان اوپل را در خود جای داده است و در زیر آن یک سینی زیر نصب شده تا از کف خودرو در مسیرهای خارج جاده‌ای محافظت کند. خط کرومی درون جلوپنجره به دو سمت کشیده شده است و در امتداد آن چراغ‌های جلو قرار دارند که درون آن‌ها دور ردیف لامپ LED وجود دارند. این نوع طراحی سبب شده است گرندلند ایکس در ظاهر از آنچه هست پهن‌تر به نظر برسد.
طراحی جانبی پویا و اسپرت است و بهترین بخش آن را باید ستون C دانست که به زیبایی هرچه تمام طراحی شده است. در نمای عقب، گرندلند ایکس طوری طراحی شده تا ارتفاع آن کوتاه به نظر برسد و دو خروجی اگزوز در دو سمت سپر عقب به اسپرت‌تر دیده شدن نمای عقب خودرو کمک کرده‌اند. در انتها می‌توان به چراغ‌های عقب نازک و کشیده که از نوع LED هستند اشاره کرد.
در داخل کابین نیز گرندلند ایکس خودروی باکیفیتی است و شاهد یک طراحی افقی در بخش‌های داشبورد و نشان‌دهنده‌ها هستیم. در کنسول مرکزی سه ردیف کلیدهای مختلف وجود دارند که برای دسترسی سریع به منوهای سیستم ارتباطی و سرگرمی این خودرو طراحی شده‌اند. مواد به‌کاررفته در ساخت کابین خودرو کیفیتی فراتر از کلاس این خودرو دارند و به این ترتیب حس خوبی به راننده و سرنشینان منتقل می‌کنند. فضا سرنشینان به لطف فاصله‌ی محوری ۲۶۷۵ میلی‌متری کاملا کافی است و تمامی سرنشینان از فضای کافی برای نشستن برخوردار هستند. در انتها باید به فضای صندوق بار اوپل گرندلند ایکس اشاره کنیم که در حالت عادی ۵۱۴ لیتر حجم دارد و در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب می‌توان حجم آن را تا ۱۶۵۲ لیتر افزایش داد. چنین فضایی سبب شده است اوپل گرندلند ایکس جادارترین خودروی کلاس خود باشد.
برای این خودرو یک پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری چهار سیلندر خطی بنزینی در نظر گرفته شده است که می‌تواند ۱۳۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۵۰ دور بر دقیقه و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور در دور موتور ۱۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند. این پیشرانه به سیستم تزریق مستقیم
سوخت و توربوشارژ مجهز است. انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. شتاب صفر اوپل گرندلند ایکس نیز ۱۰.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت است.


زومیت

کد خبر 81675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha