برخورد با مدیرانی که ادعای تولید کامیون ملی کردند

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر چینی بودن کامیون ملی گفت: مجمع شرکت سایپادیزل باید با مدیرانی که این اشتباهات را کرده‌اند، برخورد کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: خودروی ملی باید توسط کارشناسان ایرانی طراحی شود، هر چند ممکن است در این مسیر از مشاوران خارجی نیز استفاده شود. وی ادامه داد: طراحی خودروی ملی باید توسط ایرانی‌ها انجام شده باشد، همانطور که اتاق و طراحی سمند توسط ایرانی‌ها انجام شد و برای تولید این خودرو از قوای محرکه پژو استفاده شده است. وی با بیان اینکه هیچ تعریف مشخصی از خودروی ملی در اسناد مربوط به این صنعت ارائه نشده است، تصریح کرد: طبق سند چشم‌انداز و تا سال 1404باید ۲ پلت‌فرم توسط ایرانی‌ها و ۳ پلت‌فرم با مشارکت خارجی‌ها در کشور طراحی شود. نعمت‌بخش ادامه داد: در معرفی کامیون ملی اگر حق خریداران ضایع شده باشد، این مسئله قابل پیگیری است و نباید محصولی غیرمطابق با خودروی معرفی شده به مشتریان ارائه شود. وی با اشاره به اجباری بودن رعایت 55 استاندارد در صنعت خودروسازی ایران گفت: هر خودرویی که در داخل عرضه می‌شود باید از این استانداردها برخوردار باشد ولی در صورتی که خریداری ثابت کند که اگر خودروی تحویلی آن ملی بود می‌توانست دارای امتیازاتی باشد، این مسئله نیز قابل پیگیری است. دبیر انجمن خودروسازان تأکید کرد: اعلام اخبار غیرواقعی در مورد محصولات تولیدی به اعتماد مردم لطمه می‌زند و باید از این کار جلوگیری شود. وی با بیان اینکه هیچ چیز بهتر از صداقت نیست، گفت: مجمع شرکت‌ها باید با مدیرانی که خلاف واقعیت را مطرح می‌کنند، برخورد کند. به گزارش فارس، مراسم رونمایی اولین کامیون ملی تولید شده توسط شرکت سایپا دیزل ۱۱ آبان سال گذشته با حضور مدیرعامل سایپا و رئیس کمسیون صنایع مجلس برگزار شد. علی ملک، مدیر عامل سابق شرکت سایپا دیزل در این مراسم با اشاره به طراحی و ساخت کامیون ملی با نام کاوه گفته بود: بیش از 2 سال کار مطالعاتی، تحقیقاتی و اجرایی توسط متخصصین سایپا دیزل برای اجرای این طرح انجام شده است. وی گفته بود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار کشش خرید کامیون موسوم به ملی را به ارزش 135 میلیون تومان داراست ولی ما این خودرو را با قیمت 100 میلیون تومان به بازار عرضه خواهیم کرد.
کد خبر 8168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب ب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    اول عرضه کن بعد ادعا قیمت کنید مگرتیبا قرارنبود به قیمت زیر10 میلیون عرضه بشه حتی درمراسم رونمایی جلوی رئیس جمهوری هم قولشو به مردم دادین
  • SAEED VAFAEI ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    این که از سر و پاش می باره که چینیه، فرمش هم شبیه اسکانیا درست کردن که فروش بهتر باشه- اینا کین دیگه بابا
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سوال اينجاست :اين اقايان نمايند كه براي رونمايي رفتند يعني يه ذره اطلاعات نداشته اند ؟كميسيون صنايع بخصوص!همه كارهاي اينها يهني همين جوريه هرچي خودروساز ميگه انام بدون مطالعه انجام مي دهند؟كار كارشناسي پس چيه؟
  • م ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    خجالت نکشید 150 بدید
  • رسول ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    به به چه خبر خوبی وچه کشنده ارزانی یه دفعه بگو 200 میلیون