ستاره افتخاری به خودروسازان نمی دهیم

پرشین خودرو: ستاره خودروها واقعی است و به هیچ عنوان ستاره افتخاری به خودروسازها داده نمی‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، با بیان این مطلب گفت: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران براساس استاندارد ملی ارزشیابی خودرو، کیفیت خودروها را مورد سنجش قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در این مدل موتور، سیستم ترمز، رنگ، نفوذ آب و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با توجه به بررسی‌های تخصصی به خودروها ستاره داده می‌شود. این ستاره‌ها دقیق است و به هیچ عنوان ستاره افتخاری به خودروسازها داده نمی‌شود.
به گفته گلپایگانی، بازرسان خودروها را ارزیابی می‌کنند و اگر نقص و یا مشکلی داشت امتیاز مثبت یا منفی می‌دهند. با اینکه سال‌ها است از سوی خودروسازان تحت فشار هستیم تا نمرات مثبت به محصولاتشان بدهیم اما در جهت حقوق مصرف‌کنندگان و اعتماد‌سازی که صورت گرفته است به صورت شفاف تمام موارد را عنوان می‌کنیم. لذا خودروهایی که تک ستاره یا 4ستاره هستند واقعی است و هیچ اغراقی صورت نمی‌گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: میزان مصرف سوخت خودروها در استاندارد ملی ارزشیابی خودرو وجود ندارد. مصرف بنزین خودروها از سوی سازمان ملی استاندارد به سرعت مجزا می‌شود و مورد سنجش قرار می‌گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مدل ارزشیابی کیفی خودروها 240 دقیقه برای هر یک خودرو باید زمان صرف کرد. در حالی که برای سنجش میزان مصرف بنزین، باید زمان بیشتری گذاشت.

کد خبر 81711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha