طرح مفهومی تویوتا GR HV، رونمایی شد

پرشین خودرو: خودروی دوسرنشینه‌ی GR HV با رنگ سیاه، احتمالا پیش‌نمایشی از نسل بعدی تویوتا GT86 است.

به گزارش پرشین خودرو، پس از معرفی گروه خودروهای GR اسپرتز تویوتا، مدل مفهومی GR HV ماه آینده در نمایشگاه خودروی توکیو رسما معرفی می‌شود؛ اتومبیلی دوسرنشینه و کارآمد به همراه پیشرانه‌ای که درجلو نصب شده است و قدرت خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. در بحث طراحی این خودروی سقف‌باز به سبک تارگا، شباهت‌های زیادی به هیبرید TS050 مسابقه‌ای دیده می‌شود. بارزترین شباهت این دو خودرو را می‌توان در قسمت جلو پیدا کرد؛ جایی که چراغ‌های LED خوشه‌ای غیر معمول به شکل دو واحد افقی که روی سه چراغ عمودی سوار است، قرار دارند. این دقیقا شبیه به همان چیزی است که در خودروی مسابقه‌ای استقامتی LMP1 تویوتا (TS050) دیده می‌شود.

تویوتا GR HV مفهومی

حتی ظاهر چرخ‌های آلیاژی و اسپویلر عقب GR HV از همین خودروی مسابقه‌ای الهام‌گیری شده است و کارشناسان تویوتا هم این موضوع را تأیید می‌کنند. وقتی از نیم‌رخ به این خودرو نگاه می‌کنید، ردپایی از تویوتا 86 به چشم می‌خورد؛ با این تفاوت که بخش جلو و حلقه پشتی GR HV بازطراحی شده است و به جای سقف ثابت فلزی، ساختار سقف متحرک (تارگا) را برای آن در نظر گرفته‌اند. لازم به ذکر است که تویوتا چند سال پیش هم ایده‌ی سقف‌باز و متحرک را برای خودروی 86 در نظر گرفته بود که آثار آن در زمان رونمایی FT-86 مفهومی دیده می‌شد؛ اما این خودرو هیچ‌گاه وارد خط تولید نشد.

تویوتا GR HV با ظاهر ترسناک مات و سیاه‌رنگ، به دریچه‌های کاپوت برای خنک‌ کردن پیشرانه‌ی بنزینی خود مجهز شده است. این پیشرانه بخشی از ایستگاه قدرت‌رسانی هیبرید این اتومبیل را شامل می‌شود که در توسعه آن از دانش کسب‌شده ضمن مهندسی خودروی TS050 استفاده شده است. مهندسان، باتری پک را نزدیک به مرکز خودرو نصب کرده‌اند تا در اثر توزیع وزن بهتر، هندلینگ بهبود یابد و رانندگی خودرو سرگرم‌کننده‌تر شود.

تویوتا GR HV مفهومی

برای روشن کردن خودرو، راننده باید از دکمه فشاری جالبی که روی دسته‌دنده تعبیه شده است استفاده کند. این خودرو با سیستم انتقال قدرت اتوماتیک عرضه می‌شود؛ ولی راننده می‌تواند حالت تعویض‌دنده دستی شش سرعته را (با الگوی سنتی H) فعال کند.

تویوتا، خودروی مفهومی GR HV اسپرترز را در نمایشگاه خودروی توکیو که از تاریخ ۳ آبان آغاز می‌شود، به نمایش در ‌می‌آورد. همچنین در این نمایشگاه نسل آینده سدان پرچم‌دار و فوق لوکس تویوتا سنچوری، به همراه یک نمونه شاسی‌بلند مفهومیِ در شرف تولید، رونمایی خواهند شد.

زومیت

کد خبر 81771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha