دولت و پلیس باید پاسخگوی مردم باشند!

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به اجرای مصوبه ای از سوی پلیس گفت: اقدام یکباره پلیس برای شماره‌گذاری نکردن تعدادی از خودروهای داخلی نارضایتی در پی خواهد داشت و مسئولیت آن بر عهده دولت و پلیس راهور است و باید به مردم پاسخگو باشد.

به گزارش پرشین خودرو، احمد نعمت بخش، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه مصوبه فوق با توجه به ایراد مجلس قابلیت اجرایی ندارد، اظهار داشت: این مصوبه به موجب رای مقدماتی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، مغایر با قانون توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت تشخیص داده و مورد ایراد اداره تنقیح قوانین مجلس قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بارها از سوی انجمن خودروسازان به این مصوبه ایراد گرفته شد و با توجه به ایراد مجلس جنبه اجرایی نداشته است اما متاسفانه پلیس کار خود را می‌کند.
نعمت‌بخش درباره پیگیری ایرادهای این مصوبه توضیح داد: قرار است در چند روز آینده مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر الزام خودروسازان به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهایی با مصرف سوخت 8.5 به بالا اصلاح شود و آخرین پیگیری صورت‌گرفته از سوی وزارت صنعت و معدن حاکی از آن است که هیات دولت در اولین جلسه هفته جاری این مصوبه را اصلاح خواهد کرد.
به گفته دبیر انجمن خودروسازان، یکی از ضرورت‌های اصلاح این مصوبه، افزایش مشکل خودروسازان و خریداران است. زیرا بیشتر این خودروها توسط مردم خریداری شده‌اند اما شماره‌گذاری آن متوقف شده است و به همین دلیل مردم دچار مشکل خواهند شد.
وی تاکید کرد: در واقع حرف ما این است تولید این خودروها برای اقشار متوسط جامعه بوده و نباید متوقف شوند. بنابراین اگر این مصوبه اصلاح شود، پلیس دلیلی برای اجرای آن نخواهد داشت و با اجرای آن در واقع خلاف قانون عمل کرده است.

براساس این گزارش، از چند روز پیش پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری 9 خودروی داخلی را متوقف کرده است.
شماره‌گذاری 9 مدل خودرو داخلی مربوط به 4 شرکت به‌دلیل عدم اجرای مصوبه هیات دولت(از 20 شهریور96 شماره‌گذاری کلیه خودروهای سواری داخلی که میزان مصرف سوخت آنها 8.5 لیتر یا بالاتر در 100کیلومتر پیمایش بوده، نیازمند اسقاط یک خودروی فرسوده است) از سوی پلیس متوقف شده است و خودروسازان مکلف هستند این قانون را اجرا کنند. این خودروها شامل تیگو۵، آریزو۵، ام‌وی‌ام‌ X33 (خودروسازی مدیران)، جکS5، لیفان۸۲۰ (کرمان‌موتور)، سوزوکی گرند‌ویتارا، هایما S7 (ایران‌خودرو) و BYD S6 (کارمانیا) است.
اواخر مردادماه امسال معاون‌اول رئیس‌جمهوری مصوبه جدید هیات‌دولت در زمینه هزینه‌ها و عوارض شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی را به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرد. طبق این مصوبه، خودروسازان داخلی برای اولین‌بار در مدت فعالیت خود مشمول جریمه‌ در صورت تولید خودروهای سواری پرمصرف شده‌اند، به‌گونه‌ای که از زمان اجرایی شدن این مصوبه خودروسازان داخلی باید برای شماره‌گذاری خودروهای سواری تولیدی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

دنیای خودرو

کد خبر 81852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha