کد خبر 81885
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
رنو تولید خودروهای برقی را افزایش میدهد

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی رنو فرانسه با هدف افزایش میزان فروش خود قصد دارد محصولات و خودروهای برقی تولیدی خود را تا سال ۲۰۲۲ میلادی، ۴۴ درصد افزایش و گسترش دهد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از رویترز، بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

شرکت رنو فرانسه نیز از این روند مستثنی نیست و می خواهد پا به پای سایر شرکت های خودروسازی به پیش برود. کارلوس گوسن – مدیر عامل اجرایی گروه خودروسازی رنو و نیسان – روز جمعه اظهار کرد:" خودروهای برقی و الکتریکی تبدیل به عاملی برای پیشرفت و سودآوری خودروسازها در جهان شده اند و از طرفی با استقبال بی نظیری از جانب مردم و شهروندان مواجه شده است".

بنظر می رسد این خودروساز فرانسوی با توجه به سرمایه گزاری های اخیر در ایران، هند و روسیه از پیشرفت خوبی در زمینه سودآوری و فروش برخوردار شده است و در این زمینه از شریک تجاری خود – نیسان – که در چین اقدام به سرمایه گزاری کرده است، سبقت و پیشی گرفته است.

شرکت رنو نیز تصمیم گرفته است یکی از شرکت های پیشگام و پیشرو در صنعت خودروی برقی و هیبریدی به شمار بیاید به همین خاطر کارلوس گوسن اعلام کرده است که قرار است رنو به زودی ۸ خودروی تمام برقی جدید و ۱۲ خودروی هیبریدی تولید و به بازار عرضه کند.

شرکت رنو فرانسه قصد دارد همکاری های خود را با دایملر آلمان در بخش تولید خودرو بصورت محدود گسترش داده و مدل های الکتریکی و برقی خود را افزایش دهد.

رنو فرانسه می خواهد میزان فروش محصولات خود را تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۵ میلیون در سال برساند. این در حالیست که این رقم در سال گذشته ۳.۴۷ میلیون و با هدف سودآوری ۷ درصدی بوده است.

از جمله شرکت های خودروساز جهانی که از برنامه های خود برای تولید انبوه خودروهای برقی رونمایی کرده اند، می توان به تویوتا ژاپن، بی ام و (BMW) و فولکس واگن آلمان، تسلا، جنرال موتورز و فورد آمریکا، دایملر آلمان و نیسان ژاپن اشاره کرد.

ایسنا

کد خبر 81885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha