خودروی مفهموی تویوتا TJ؛ رونمایی شد

پرشین خودرو: تویوتا از خودروی مفهومی خود با نام TJ‌کروزر که ترکیبی از یک شاسی‌بلند و یک مدل ون است؛ در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، آیا در پارکینک منزل خود فضای کافی برای یک خوردوی شاسی‌بلند و یک ون ندارید؟ آیا به هر دوی این خودروها نیاز دارید؟ تویوتا راه حلی برای این مشکل پیدا کرده است تا یک ون پهن‌پیکر با توانایی‌های آف‌رود، خلق شود.

تویوتا تا چند روز آینده و طی نمایشگاه خودروی توکیو ژاپن، خودروی جدید و مفهومی را با نام TJ کروزر رونمایی خواهد کرد که به نوعی هم یک خودروی شاسی‌بلند است و هم با تغییراتی در برخی قسمت‌ها می‌تواند به یک ون با فضای داخلی بسیار وسیع تبدیل شود.

toyota tj cruiser

تویوتا در این خودرو از آلیاژ و روکش مخصوصی در قسمت‌های سقف، کف و درهای خودرو استفاده کرده تا از بدنه در برابر هر گونه آسیب و خط و خش حتی در برخوردهای جدی و سخت جلوگیری کند. همانند یک خودروی ون، TJ‌ کروزر به شکل یک مستطیل بر اساس پلتفرم TNGA تویوتا طراحی شده است. پیشرانه‌ی مورد استفاده در این خودرو دارای حجم ۲ لیتر خواهد بود. این خودرو در هر دو نسخه تک و دو دیفرانسیل تولید شده و چرخ‌های ۲۰ اینچی به همراه لاستیک‌های بریجستون توسط تویوتا در آن به کار گرفته شده است.

سوار و پیاده شدن از این خودروی نیمه شاسی‌بلند و نیمه ون به لطف درهای کشویی بزرگ آن بسیار راحت است. همین درها در زمان قراردادن بارهای حجیم و سنگین داخل خودرو نیز بسیار مفید خواهند بود. فضای داخل کابین آنقدر بزرگ است که پس از خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، وسایلی به طول ۳ متر به راحتی در درون TJ‌ کروزر قرار می‌گیرند. حتی برای افزایش این رقم، باز هم تویوتا تدابیری را اندیشیده است و با نصب کردن محل‌های اتصال مخصوصی در قسمت عقب خودرو، امکان اتصال وسایل مختلف به این نقاط مخصوص از طریق کابل و حلقه‌های مخصوص را فراهم کرده است. دوچرخه، تخته مخصوص اسکی روی آب و دیگر وسایل بزرگ، بلند و حجیم به راحتی درون این خودروی بزرگ و جادار قرار خواهند گرفت.

TJ‌ کروزر تنها یکی از خودروهای جدید و متفاوت است که تویوتا طی نمایشگاه خودروی توکیو تا چند روز آینده در معرض دید همگان قرار خواهد داد. قرار است خودروهای دیگری مانند خودروی‌های مفهومی اسپورت GR HV و کراون (Crown) نیز در این نمایشگاه که از ۳ آبان ماه در توکیو آغاز به کار خواهد کرد؛ به نمایش گذاشته شوند.

برای آشنایی با خودروهای تویوتا در ایران به وبسایت ایرتویا به عنوان نماینده انحصاری تویوتا در ایران مراجعه نمایید.

کد خبر 81924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha