کد خبر 81948
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
 اولین رولزرویس گوست چگونه واردایران شد؟

پرشین خودرو: اولین رولزرویس گوست وارد شده به کشور در اواسط تیرماه سال 1390 از دبی به ایران آمد. خودرویی که در همان ابتدا وارد مجموعه خدماتی "هنرکده کیانفر" شد. این تصاویر نیز در 29 مرداد همان سال در پارکینگ منزل مالک خودرو تهیه شده است.

به گزارش پرشین خودرو،  سال های پیش که بازار ورود خودروهای گذر موقت داغ پر رونق بود، شاهد ورود خودروهای لوکس و سوپر اسپرت متعددی به کشور بودیم. در اوایل دهه 90 شمسی اولین رولزرویس گوست به صورت گذرموقت وارد کشور شد. گوست را می توان کوچکترین عضو خاندان سلطنتی رولزرویس به حساب آورد. خودرویی که بر روی پلتفرم بی ام و سری 7 نصب شده و البته طول آن کمی افزایش یافته است.

53

گوست در زبان انگلیسی به معنی روح است. رولزرویس با معرفی گوست، خودرویی با قابلیت های مناسب و روزمره تری نسبت به فانتوم را برای افراد متمول دنیا پیشنهاد کرد. گوست از نظر ابعاد، اندازه و وزن در رده پایین تری نسبت به مدل لوکس فانتوم قرار دارد. شتاب این خودرو بیشتر و مصرف سوخت آن کمتر از فانتوم است. فانتوم درمدت زمان 5.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر دست می یابد و گوست به کمک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ساختZF تنها 4.9 ثانیه زمان لازم دارد تا به این سرعت دست یابد. فانتوم با محدود کننده الکتریکی سرعت تنها می تواند به حداکثر سرعت 240 کیلومتر درساعت دست یابد و گوست به 250 کیلومتر درساعت.

54

 پیشرانه 12سیلندر خورجینی فانتوم با حجم دقیق 6749 سی سی قادر به تولید 453 اسب بخار قدرت در 5350 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 720 نیوتن متر در 3500 دور بردقیقه است. اما گوست نیروگاه قدرتمندتری دارد. پیشرانه 12سیلندر تویین توربو V شکل گوست، 6.6  لیتر حجم دارد و با قدرت 563 اسب بخار درکنار گشتاور 780 نیوتن متری، این سدان لوکس را یک سروگردن از فانتوم جلوتر می اندازد.

گوست دارای طول 5399، پهنای 1948، ارتفاع 1550 میلیمتر است. فاصله بین دومحور نیز 3295 میلی متر بوده که فضای مناسبی را برای هرچهار سرنشین فراهم ساخته است. وزن خالص گوست 2360کیلوگرم بوده که باعث شده تا گوست در داخل شهر در هر100 کیلومتر به میزان 20.5 لیتر بنزین مصرف کند. در خارج از شهر نیز گوست 9.6لیتر در هر100کیلومتر مصرف می کند که میانگین آن 13.6 لیتر است.

55

اولین رولزرویس گوست وارد شده به کشور در اواسط تیرماه سال 1390 از کشور دبی به ایران آمد. این تصاویر نیز در 29 مرداد همان سال در پارکینگ منزل مالک خودرو تهیه شده است.

پیش از ورود این گوست سفید رنگ، در سال 86 نیز شاهد ورود یک دستگاه رولزرویس فانتوم سفید رنگ برای حضور در مراسم عروسی بودیم. مراسمی که در آن خودروهای لوکس و گرانقیمت پایتخت نیز حضور داشتند. البته لازم به ذکر است در آن مراسم نیز یک دستگاه بنتلی فلاینگ اسپرو نیز که به صورت گذرموقت وارد شده بود.

56

دومین رولزرویس گوست

همچنین دومین رولزرویس گوست با رنگ بادمجانی در همان سال ها وارد کشور شد. خودرویی که بیشتر اوقات با پلاک کشور امارات در خیابان های شمال شهر و برخی از باشگاه های ورزشی رویت شد. اما دومین رولزرویس گوست پایان خوبی در ایران نداشت و بخاطر اقامت بیش از اندازه ( پایان مهلت تردد گذرموقت ) توسط نیروی انتظامی توقیف شد و هم اکنون در پارکینگ سازمان اموال تملیکی قرار دارد. سرنوشت این رولزرویس هنوز مشخص نیست.

لازم به ذکر است که در این سال ها مدل‌های مختلفی از رولزرویس به صورت گذر موقت وارد کشور شدند که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.

 

کد خبر 81948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha