جاده بروجرد - اشترینان نا ایمن برای رانندگان

پرشین خودرو: جاده چهاربانده بروجرد به اشترینان که مسیر اصلی تردد خودروها از جنوب به غرب و شمال می باشد بدلیل نبود روشنایی و نداشتن گاردریل وسط جاده و کوهستانی و پرپیچ و خم بودن مسیر ، برای رانندگان نا ایمن است.

به گزارش پرشین خودرو، این مسیر 15 کیلومتری که سال ها دوطرفه بود و در هفته حداقل یک نفر در این جاده در اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست می داد با پیگیریهای فراوان، چند سالی است که چهار خطه شده و سوانح رانندگی در آن تا حدودی کمتر شده است.
این قطعه از مسیربروجرد به ملایر در شب برای مسافران و رانندگی که برای اولین بار از آن عبور می کنند بسیار خطرناک است زیرا مسیر 15 کیلومتری را باید در تاریکی مطلق طی کنند.
یکی از اهالی اشترینان که هر روز مسیر جاده بروجرد به اشترینان را طی می کند به ایرنا گفت: سالها انتظار چهار خطه شدن این محور خطر آفرین را کشیدیم و هم اکنون نیز باید سالها انتظار روشنایی و نصب گارد ریل را به انتظار بنشینیم.
حمید رازانی افزود: به خاطر شرایط کاری مجبور هستم در بسیاری از اوقات شبانه روز از این محور تردد کنم و بارها شاهد بودم که رانندگانی به دلیل نبود روشنایی و یا نبود گاردریل دچار مشکلات و حوادث رانندگی مواجه شده اند.
وی اظهار کرد: اگر خودرویی در این محور دچار نقص فنی روشنایی شود در تاریکی مطلق راه به جایی نخواهد برد.

یکی دیگر از اهالی روستای چاربره بخش اشترینان گفت: جاده بروجرد به اشترینان در زمستان به دلیل کولاک و برف و یا مه قابل تردد نیست زیرا هیچگونه روشنایی ندارد.
احمد معظمی افزود: نصب روشنایی در مسیر جاده یکی از ضروریات است و می تواند از حوادث دلخراش رانندگی جلوگیری کند.
وی بیان کرد: مردم بخش اشترینان از مسئولان انتظار دارند تا مشکل روشنایی و گاردریل محور مواصلاتی بروجرد به اشترینان را سریعا حل کنند.
وی اظهار کرد: در فصل های مختلف سال مخصوصا در ایام تعطیلات حجم بالای ترافیک در این محور وجود دارد که به دلیل ناآشنایی برخی از رانندگان شاهد حوادث ناگوار رانندگی در این محور هستیم.
سرپرست راهداری بروجرد دراین باره گفت: روشنایی محور مواصلاتی بروجرد به اشترینان نیازمند جذب اعتبارات ملی است.

بهزاد بهاروند افزود: هزینه روشنایی برای هر کیلومتر یک میلیاردو 100 میلیون ریال است که با توجه به کمبود بودجه سازمان این امکان وجود ندارد که در مسیر چراغهای روشنایی نصب شود.
وی اظهار کرد: هزینه هر کیلومتر نیوجرسی وسط جاده نیز حدود یک میلیارد و 800 میلیون ریال است که این امر نیاز به اعتبارات ملی دارد.
وی اضافه کرد: مذاکراتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ایجاد روشنایی و نیو جرسی دراین محور شده است که امیدواریم به زودی انجام شود.

بهاروند افزود: با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات سازمان راهداری و در صورت تامین اعتبار فعلا نصب روشنایی به صورت نقطه ای و در مکانهای پرخطر و تقاطع ها امکان پذیر است.
سرپرست راهداری بروجرد در مورد نصب روشنایی تونل آبسرده بروجرد نیز گفت: هزینه روشنایی تونل آبسرده بروجرد 2میلیاردو 200 میلیون ریال می باشد که 50 درصد آن انجام شده است.
وی اظهار داشت: اولویت راهداری برای نصب روشنایی با محورهای پرخطر می باشد و جاده بروجرد به اشترینان نیز در دست بررسی است.
 جاده بروجرد به اشترینان به طول 15 کیلومتر محور مواصلاتی جنوب به شمال و غرب و بالعکس می باشد که در شبانه روز تعداد زیادی خودرو از آن عبور می کند.

ایرنا

کد خبر 81970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha