کاهش 4 درصدی جان باختگان تصادف نسبت به سال گذشته

پرشین خودرو: فرمانده ناجا در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک گفت: از سال گذشته تا کنون تعداد جان باختگان تصادفات نسبت به سال گذشته با کاهش 4 درصدی همراه بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، سردار حسین اشتری در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک با تبریک هفته ناجا اظهار کرد: افتخار پلیس این است که مسئولینت نظم، امنیت و آرامش در جامعه را به عهده دارد و این یکی از بالاترین نعمت‌های الهی است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای ارتقاء فرهنگی ترافیک و کاهش آمار تصادفات جان باختگان صورت گرفته است، گفت: در این زمینه دستگاه‌های مختلف پلیس را یاری کردند و از شما همیاران پلیس نیز تشکر می‌کنم؛ زیرا تذکرهای شما به پدران و مادران در این زمینه بسیار موثر بوده است. ما باید این راه را ادامه بدهیم و با ارتقاء آموزش‌ها برای مردم بتوانیم این فرهنگ را ارتقاء بدهیم. کاری که نتیجه آن آرامش، آسایش و امنیت رانندگان و سرنشینان خودروها هست.

وی ادامه داد: تسریع در عبور و مرور، کاهش تلفات و بهره گیری از اقشار فرهنگی در این حوزه بسیار موثر بوده است و از همه مردم، دانش آموزان و مسئولان درخواست می‌کنیم تا در این امر بزرگ مشارکت و به پلیس کمک کنند.

سردار اشتری اشاره کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای این فرهنگ استفاده کنیم و همه در این هدف مقدس و مهم نقش دارند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در تصادفات نقش دارند به عامل انسانی اشاره کرد و گفت: آموزش‌ها و ارتقای فرهنگ می‌تواند در کاهش تاثیرات این عامل نقش موثری داشته باشد و همیاری و همکاری شما همیاران پلیس در این راه بسیار تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: انتقال فرهنگ از طریق صدا و سیما و معلمان نیز بسیار موثر خواهد بود.

سردار اشتری با بیان اینکه خودرو عامل دیگر تصادفات است، گفت: از صنعتگران و خودروسازان عزیز تقاضا داریم که خودروهایی با ایمنی بیشتر تولید کنند تا کمترین خسارت به سرنشینان وارد شود.

وی همچنین اضافه کرد: عامل بعدی جاده‌ها هستند که از مسئولان مربوطه برای اقدامات چند سال گذشته تشکر می‌کنیم و تقاضای ما این است که به نقاط حادثه خیزی که توسط همکاران ما تشخیص داده شده است توجه کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه آمار جان باختگان سیر نزولی دارد، گفت: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته است از مدت مشابه سال 95 تا امروز با کاهش 577 نفری آمار جان باختگان مواجه هستیم. این عدد بزرگی است ولی ماموریت‌ ما هنوز تمام نشده است و تازه شروع کارمان است. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حتی یک نفر هم نباید در جاده‌ها کشته شود، باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان این جمله که آمار کاهش تلفات یک سال گذشته چیزی در حدود چهار درصد است، ادامه داد: این در حالیست که از سال گذشته بیش از 1.5 میلیون وسیله نقلیه اضافه شده است و همچنین بیش از یک میلیون گواهینامه صادر شده است. بنابراین ما می‌توانیم آمارها را بیش از این کاهش بدهیم.

وی در پایان سخنرانی‌اش گفت: از تمام دانش آموزان و دست اندرکاران این برنامه تشکر می‌کنم و امیدوارم نتیجه این همکاری‌ها آسایش و آرامش بیشتر مردم شریف و عزیز کشور اسلامی باشد.

کد خبر 81971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha