13 هزار دستگاه اتوبوس به سامانه سپهتن مجهز هستند  سپهتن

پرشین خودرو:مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشور از تجهیز ۱۳ هزار دستگاه اتوبوس در کشور به سامانه سپهتن خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، حمیدرضا شهرکی‌ثانوی 17 مهرماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران شرکت‌های مسافربری استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سامانه سپهتن در گام اول با تجهیز اتوبوس جاده‌ای اجرایی شده است و در واقع این سامانه برای پایش هوشمند تردد در نظر گرفته شده است.

شهرکی‌ثانوی با اشاره به وجود 15 هزار دستگاه اتوبوس در کشور، تصریح کرد: از این تعداد 13 هزار دستگاه اتوبوس جاده‌ای به سامانه سپهتن مجهز شده است.

وی کنترل سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی و کنترل ساعات مجاز فعالیت رانندگان حرفه‌ای بدون نیاز به توقف در پاسگاه‌های پلیس راه را از مزایای سپهتن دانست و افزود: این سامانه اطلاعات لازم را برای نظارت و مدیریت بهتر در اختیار شرکت‌های حمل و نقل مسافر قرار می‌دهد همچنین در حوزه پیمایش و تأمین هزینه سوخت نیز به کنترل دقیق کمک می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشور از خروج یکصد میلیون تقاضای صندلی از بخش حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد و گفت: این در حالی است که تعداد سفرها جاده‌ای به‌شدت افزایش یافته است و مربوط به خودروهای شخصی است.
وی افزود: بیشترین کاهش استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال 94 و کمترین آن در سال 92 به ثبت رسیده که درصد تغییرات آن به طور متوسط پنج درصد منفی است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه براساس شاخص نفر-کیلومتر باید مبدا و مقصد سفر کاملا مشخص باشد، افزود: در بحث نفر-کیلومتر همواره کاهش مشاهده شده است؛ ‌کمترین کاهش این شاخص سال گذشته با 1.2 درصد به ثبت رسید.

وی افزود: اکنون بهره‌وری در شرکت‌های اتوبوسرانی و جابه‌جایی مسافر پایین است و با وجود سرمایه‌گذاری زیاد، بهره‌وری مورد انتظار حاصل نمی‌شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشور اظهار کرد: امسال احداث مجتمع های خدماتی ـ رفاهی بین راهی در جاده های کشور به منظور ساماندهی خدمات بین راهی جاده ای و افزایش رفاه رهگذران جاده ها مورد توجه قرار گرفته است.

شهرکی‌ثانوی گفت: بالغ بر 2400 شرکت حمل و نقل در کشور فعالیت می‌کنند که شامل شرکت‌های اتوبوسی، مینی‌بوسی، سواری و شرکت‌های ترکیبی است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشور، با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی، تصریح کرد: رسیدن به اهداف توسعه‌ای در این حوزه مستلزم همکاری بخش خصوصی در راستای اعمال سیاست‌های مدیریتی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: استقرار شرکت‌های سواری در پایانه‌ها از لحاظ ساختار فیزیکی مناب نیست و بایستی در سایت‌ها و مکان‌های صحیح تعبیه و جانمایی شوند.

شهرکی‌ثانوی با اشاره به عدم وجود پایانه‌های مسافربری در برخی از شهرها، تصریح کرد: شهرداری‌ها در شهرهایی با جمعیت بالغ بر 50 هزار نفر موظف به پایانه‌سازی هستند.

وی با اشاره به اینکه همواره 60 درصد زائران حسینی برای اعزام به کربلا از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند،خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال اغلب زائران حسینی از ناوگان عمومی استفاده کنند به گونه‌ای که امسال 12 هزار دستگاه اتوبوس موظف به جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به کربلا هستند.

کد خبر 82007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha