600 نفر در تصادفات رانندگی کرمان جان خود را از دست داده اند

پرشین خودرو: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 600 نفر به دلیل رعایت نکردن قوانین و راهنمایی و رانندگی طی 6 ماهه ابتدای امسال در این استان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پرشین خودرو، سردار رضا بنی اسدی فر روز سه شنبه در همایش طلایه داران ترافیک (فرهنگ یاران و همیاران پلیس) با حضور 700 دانش آموز دختر و پسر مدارس مختلف شهر کرمان در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان ضمن تقدیر از تلاش های آموزش و پرورش در تعامل با نیروی انتظامی و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: توجه به مقوله امنیت و آرامش عمومی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اظهار کرد: پیشرفت کشورها به دلیل ارتقا فرهنگی رخ می دهد و برای ارتقا فرهنگ هر جامعه آموزش و پرورش باید سنگ بنای فرهنگ را بگذارد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از حادثه ها در ثانیه اتفاق می افتد گفت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند از بروز برخی از حوادث پیشگیری کند.
فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: باید از امروز تصمیم بگیریم در چهار چوب قانون حرکت کنیم تا شاهد اتفاقات ناخوشایند همانند تصادفات نباشیم.
وی با اشاره به اینکه معلمان، فرهنگ ‌یاران فرهنگ ترافیک هستند گفت: دانش آموزان به عنوان همیار پلیس نیز با تذکر نکات قانونی به والدین و رانندگان تاثیر بسزایی در کاهش آمار تخلفات راهنمایی و رانندگی ایفا می کنند.
وی یادگیری برای دانستن، عمل کردن و زندگی کردن با دیگران را ستون ‌های اصلی یادگیری دانست و افزود: یادگیری خوب و اصولی دانش ‌آموزان در زمینه ترافیک سبب رفع بسیاری از مشکلات در این زمینه می‌ شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: همیاران پلیس همکاران پلیس هستند که می‌ توانند با گوشزد کردن مقررات راهنمایی و رانندگی به والدین و رانندگان از بسیاری از تصادفات جلوگیری کنند.
وی با تأکید بر اینکه مهارت ‌های زندگی باید در مدارس به دانش‌ آموزان آموزش داده شود گفت: مدارس می‌ توانند با آموزش علائم رانندگی به دانش آموزان، فرهنگ ترافیک را برای دانش ‌آموزان و نسل آینده نهادینه کنند.
حمید معین زاده رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز با اشاره به آغاز طرح همیاران پلیس از سال 94 در کشور گفت: اجرای این طرح در کاهش حوادث ناشی از تصادفات و ارتقاء فرهنگ ترافیک طرح موفقی است.
همایش طلایه داران ترافیک (فرهنگ یاران و همیاران پلیس) با حضور 700 دانش آموز دختر و پسر مدارس مختلف شهر کرمان امروز (سه شنبه) در اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد.

کد خبر 82061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha