نیاز ۱۰۰۰ میلیاردی برای رسیدگی به ۱۵۰۰ نقطه پرحادثه

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای رسیدگی به ۱۵۰۰ نقطه پرحادثه، به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پرشین خودرو، داوود کشاورزیان در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ مرکز مانیتورینگ استانی در سطح کشور در مورد شناسایی نقاط حادثه‌خیز اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که سازمان راهداری و ادارات کل استانی پیگیر آن هستند، شناسایی نقاط پرحادثه است و براین اساس ۳۰۰۰ نقطه را شناسایی کردیم که تصادفات در آن زیاد رخ می‌دهد. پس از انجام محاسبات ۱۵۰۰ نقطه به عنوان نقاط پرحادثه شناسایی شد.

وی در مورد رسیدگی به نقاط حادثه خیز گفت: برای اصلاح این نقاط بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است ولی در کوتاه مدت همکاران ما تلاش کردند تا با اطلاع‌رسانی و هشدارها از میزان حادثه در این نقاط بکاهد. این کار تا حدودی هم موثر واقع شد ولی به معنی این نیست که در این نقاط تصادفی رخ نمی‌دهد.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: اگر بخواهیم به گونه‌ای عمل کنیم که علاوه بر رسیدگی به نقاط پرحادثه بخش‌های مستعد حادثه را نیز ایمن‌سازی کنیم، اعتبار سنگین‌تری نیاز داریم و امیدواریم دولت بتواند در این زمینه کمک کند.

کشاورزیان در پاسخ به این سوال که چقدر از ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار مورد نیاز تامین شده است؟ گفت: در سال‌های گذشته از نظر اعتبارات عمرانی در تنگنای سیاسی بودیم و تلاش سازمان این است که از منابع اعتبار داخلی و مختصر منابعی که از سازمان برنامه و بودجه بهره ببرد اما واقعیت این است که نیازها بیش از این منابع است.

وی در مورد اینکه چند درصد از جرایم رانندگی به این سازمان اختصاص پیدا می‌کند، گفت: قانون پیش‌بینی کرده است که ۶۰ درصد جرایم برون‌شهری وصول شده در اختیار سازمان راهداری قرار بگیرد تا صرف ایمن‌سازی بشود، ولی تا دو سال گذشته علی‌رغم تصویب اعتبار در قانون بودجه، میزان تخفیف پایین بوده و در سال گذشته حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از این اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

کد خبر 82097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha