حضور انجمن قطعه سازان در چهارمین کنفرانس جهانی خودروسازی

پرشین خودرو: کنفرانس جهانی خودروسازی با حضور مدیران عامل، مسئولان شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط از کشورهای مختلف بین‌المللی در استانبول آغاز به کار کرد که انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ایران به عنوان نماینده ایران در این کنفرانس حضور دارد.

به گزارش پرشین خودرو، بر این اساس دبیر انجمن قطعه‌سازان که به عنوان نخستین سخنران در این کنفرانس جهانی صحبت کرد، با توضیح این مطلب که محورهای اصلی روز اول این کنفرانس مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری و روز دوم مربوط به استارتاپ‌های جدید است، گفت: «چون ما همیشه در ایران به دنبال یافتن سرمایه‌گذار جدید بودیم، انجمن تشخیص داد که شرکت در این کنفرانس احتمالا فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به عنوان شرکای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد خواهد کرد.»
مازیار بیگلو در ادامه با تاکید بر اینکه باید توجه داشته باشیم که خودروسازانی که وارد ایران شده‌اند و به دنبال خودکفایی در تولید محصولات هستند، طبق قانون باید از زنجیره تامین داخلی استفاده کنند، اظهار کرد: «این شرکت‌ها اصرار دارند قطعه‌سازانی که با آنها کار می‌کند از سری قطعه‌سازان بین‌المللی خودشان باشند. بنابراین این کنفرانس فرصتی ایجاد کرد که ما بتوانیم شرایط این صنعت در ایران را از ابتدا معرفی کنیم و در زمینه فرصت‌های موجود در صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور برای آنها توضیح دهیم تا به این ترتیب فرصت همکاری و مشارکت در آینده نزدیک ایجاد شود.»
وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که انجمن برای شرکت در این کنفرانس داشت، به خوبی در جریان است، تاکید کرد: «ضمن اینکه وُرکشاپی که توسط پیمان یزدان‌بخش، رییس کمیسیون توسعه کسب و کار انجمن قطعه‌سازان برگزار شد نیز با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و جزو پر جمعیت‌ترین ورکشاپ‌هایی بود که در این کنفرانس برگزار شد. موضوع این ورکشاپ سرمایه‌گذاری در صنعت قطعه‌سازی ایران است.»
وی با بیان اینکه بر خلاف آنچه انتظار می‌رفت، تعداد محدودی از قطعه‌سازان ایرانی در این کنفرانس حاضر شدند، تصریح کرد: «از حدود 1000 شرکت عضو انجمن، تنها سه یا چهار شرکت در این کنفرانس حضور دارند. همچنین شرکت‌های پارت‌لاستیک، چکات، مافکو به اضافه افرادی از شرکت‌های سایپا، پرشیا‌خودرو، ماموت و... نیز تعداد کمی از شرکت‌کنندگان ایرانی هستند.»
بیگلو با بیان اینکه طبیعتا تعداد شرکت‌های ترک در این کنفرانس بسیار زیاد است، افزود: «شرکت‌کنندگان خارجی دیگر، مرسدس بنز و فولکس‌واگن از آلمان حضور قابل توجهی دارند. همچنین شرکت‌های آمریکایی، فرانسوی و... نیز در این گردهمایی بین‌المللی حاضر هستند.»
دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه چند نفر از مدیران شرکت پژو در کنفرانس خودروی استانبول حضور دارند، گفت: «با این حال شرکت رنو در کنفرانس حاضر نشد. اما مرسدس بنز یا فولکس واگن که از اسپانسرهای اصلی هم بودند، حضور پر رنگی دارند و به این ترتیب سخنرانی، ورکشاپ و برنامه‌های مختلف دیگری نیز داشتند.»
وی با اشاره به اینکه در اولین روز کنفرانس با وجود کمبود وقت چندین جلسه میان قطعه‌سازان ایرانی و چند شرکت خارجی برگزار شد، اظهار کرد: «به این ترتیب اطلاعات مختلفی تبادل شده است و پس از این کنفرانس امیدواریم بتوانیم تعداد زیادی از قطعه‌سازان ایرانی را به این شرکت‌های خارجی مرتبط کنیم. چون شرکت‌های ایتالیایی و فرانسوی تمایل زیادی به همکاری و مشارکت با تولیدکنندگان ایرانی دارند.»

کد خبر 82204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha