خودروی «برلیانس» کارکرده بخریم؟

پرشین خودرو: خرید خودروی کارکرده در بازار پر تنوع امروز به خصوص از میان خودروهای با اصالت چینی یکی از دل مشغولی های کاربران ایرانی است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، روز گذشته فرصتی دست داد تا زمانی را صرف رانندگی با یک دستگاه برلیانس اچ330 کنیم که صفحه کیلومتر شمار آن عدد 100 هزار کیلومتر را به نمایش گذاشته بود. بعد از رانندگی با این خودرو تصمیم گرفتیم که گزارش را بر مبنای به صرفه بودن یا نبودن خرید برلیانس اچ330 کارکرده بنویسیم که البته صرفا منعکس کننده نقطه نظرات تیم فنی پرشین خودرو خواهد بود.
برلیانس را اگر بخواهیم به صورت کلی معرفی کنیم باید بگوییم که شرکت برلیانس یکی از شرکت های نوپای صنعت خودروسازی چین است. قرارداد جوینت وینچر این شرکت با خودروساز مطرح آلمانی یعنی ب.ام.و یکی از نقاط پررنگ شده فعالیت برلیانس در ایران است. قراردادی که البته نمی توانیم به طور قطع بگوییم که تا چه میزان در رشد و ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی برلیانس موثر بوده است. قرارداد برلیانس با ب.ام.و صرفا به مونتاژ خودروهای این شرکت آلمانی در بازار چین خلاصه می شود اما با نگاه دقیق به خودروهای برلیانس شاید بتوان شمه هایی از طراحی ظاهری این خودروهای آلمانی را در بدنه محصولات برلیانس مشاهد کرد.
خودرویی که برای تست در اختیار تیم فنی پرشین خودرو قرار گرفته بود، سومین خودروی تولید شده اچ330 در ایران بود که با کد 0003 در کارت ماشین مشخص شده بود. برلیانس اچ330 را می توان محبوب ترین برلیانس بازار ایران بر شمرد که با قیمت تقریبی 54 میلیون تومان از سوی پارس خودرو به بازار عرضه می شود.
اچ330 از پیشرانه ی 1.5 لیتری با توان 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر بهره می برد که در ابتدای حرکت در نسخه ی اتوماتی که در اختیار ما قرار داشت از شتاب نسبی برخوردار بود که با توجه به مشخصات فنی خودرو قابل انتظار بود اما ترمرهای دیسکی اچ330 به خوبی از عهده توقف برلیانس 1270 کیلوگرمی بر می آید.
تعویض دنده ها نسبتا خوب انجام می شود و صدای موتور هم به خوبی در داخل کابین شنیده می شود.
فرمان برقی برلیانس اچ330 را شاید بتوان یکی از نقاط قوت این خودرو برشمرد که بعد از طی مسافت 100 هزار کیلومتری همچنان فرمان پذیری بسیار بالایی دارد.
کابین خودرو بعد از طی مسافت بیش از 100 هزار کیلومتری بسیار آرام و بی صدا بود که این مورد را شاید بتوان جزو موارد خوب یک خودروی کارکرده به شمار آورد.
در بعد هزینه های فنی برلیانس این خودرو بعد از 100 هزار کیلومتر همچنان به تعمیر اساسی نیازمند نبود. مهمترین نکته ی این خودرو تعداد زیاد مراکز خدمات پس ازفروش پارس خودرو در سراسر کشور است که خیال مصرف کنندگان را از دریافت خدمات در نقاط مختلف راحت خواهد کرد.
روی هم رفته با توجه به طراحی ظاهری و داخلی خودرو نسبت به سایر خودروهای هم رده خود که از طراحی با خطوط صاف و متقاطع برخوردار هستند، برلیانس از ارزش خرید مناسبی در بازار برخوردار است.
ضمن اینکه سانروف برقی دوحالته، کلیدهای متفاوت سیستم تهویه، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و کلیدهای صوتی روی فرمان ازامکاناتی است که در سایر خودروهای کارکرده هم قیمت اچ330 کمتر مشاهده می شود. برلیانس اچ330 با گیربکس اتومات خود در خیابان های پر ترافیک امروزی شاید بتواند رانندگی کم دردسر تری را برای شما فراهم آورد، البته این نکته را در زمان خرید خودروهای کارکرده در نظر داشته باشید که "حتما از کمک کارشناسان فنی استفاده کنید."

در پایان می توانید گزارش تصویری کاملی از برلیانس اچ330 را در این لینک مشاهده کنید.

کد خبر 82312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha