کاهش بارترافیکی اصفهان با احداث کمربند غربی و شرقی

پرشین خودرو:وزیر راه و شهرسازی در آخرین روز از سفر ۳ روزه خود به استان اصفهان در جمع خبرنگاران نتایج سفرش را در حوزه های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی تشریح کرد.

به گزارش  پرشین خودرو، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی که از روز چهارشنبه عازم اصفهان شده بود بعداز سه روز حضور در این استان و افتتاح پروژه ها و بازدید از طرح‌های گوناگون در مورد نتایج این سفر اظهار داشت: سفر به اصفهان همیشه خوب و خاطره‌انگیز و است و فضای تمدنی بسیار خوبی برای کار و تلاش در استان اصفهان مهیا است.

عباس آخوندی با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های خوبی در استان اصفهان در حال انجام است گفت: از ترمینال فرودگاه جدید در حال ساخت اصفهان که به مساحت ۹ هزار متر مربع مساحت دارد بازدید کردم که این ترمینال می‌تواند به پروازهای خارجی کمک کند.

آخوندی افزود: این ترمینال قرار است توسط سرمایه‌گذار خارجی ساخته شود که در حال مذاکره هستیم و از زمین این ترمینال که مساحتی در حدود ۴۰۰ هکتار دارد بازدید کردیم و به دنبال تملک این زمین هستیم که البته کار راحت و ساده‌ای نیست و مراحل آن در حال انجام است و پیشرفت خوبی نیز دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از کنارگذر شرقی استان اصفهان گفت: در این مسیر کار بزرگی در حال انجام است به طوری که آزادراهی به طول ۶۳ کیلومتر در حال ساخت می‌باشد که سرعت انجام پروژه نیز بسیارخوب است و امیدوارم تا پاییز سال آینده آن را به اتمام برسانیم و و زیر بار ببریم.

آخوندی افزود: قطعه سوم این پروژه نیز این آزادراه را به شهرضا متصل خواهد کرد که مصوبه آن گرفته شده و کار آن را بزودی آغاز خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی در سخنانی دیگر به بازدید از از شهر "اردستان" اشاره داشت و افزود: ضمن بازدید از این شهر بزرگراه‌های آن را نیز مورد بازدید قرار دادیم که سال گذشته ۲۸ کیلومتر از این آزادراه افتتاح و هم اکنون ۱۱۷ کیلومتر از آن در دست اقدام می‌باشد که برای تسریع در ساخت این آزادراه تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: همچنن قطعه "اردستان" به "زواره" را مورد بازدید قرار دادیم. اردستان یک منطقه تمدنی بسیار مهم می‌باشد و در حدود ۴۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد که برای تسریع بحث بهسازی و بازآفرینی این بافت با ارزش تصمیماتی گرفته شده است.

این مقام مسئول در دولت دوازدهم به جلسه بازآفرینی و بازدیدهای متعدد از شهرهای استان اصفهان گفت: اتفاقات خوبی در اصفهان در حال رخداد است که نکته بسیار مهمی که ما داریم این است که چه سیاستی را در بخش مسکن پیگیری کنیم.

آخوندی افزود: سیاستی که ما مد نظر داریم این است که در قبال هر واحد مسکونی جدیدی که ساخته می‌شود بتوانیم از واحدهای با کیفیت بد نیز حذف کنیم.

وی همچنین به بازدید از پروژه "همت آباد" اصفهان اشاره و اظهار داشت: کار خیلی خوبی با همکاری کامل تعاونی، مردم و شهرداری و وزارت راه وشهرسازی شروع شده و برای من بسیار خاطره‌انگیز بود ورود به این بافت‌های فرسوده شهری. بهسازی و نوسازی این بافت‌ها کار خیلی سختی است که معمولا در همه شهرها با مقاومت اجتماعی فراوانی روبرو می‌شویم ولی این مقاومت در "همت آباد" دیده نشد به دلیل این که در پیش‌برد این طرح خود مردم حضور داشتند و خودشان متقاضی حضور ما در بافت بودند و علاقمند به تخریب این بافت‌های فرسوده و احداث واحدهای جدید بودند.

وی ادامه داد: دلیلش این است که سازوکاری که ما طراحی کردیم تمام سود این ارتقاء کیفیت در اختیار خود مردم و ساکنین این محله‌ها قرار می‌گیرد و در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت که این اتفاق خوبی است.

وزیر راه و شهرسازی همچنی به بازدید از کمربندی غربی اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در این کمر‌بندی ۱۵ کیلومتر آزادراه جدید افتتاح کردیم و الان ۹۳ کیلومتر از طول مسیر به بهره‌برداری رسیده است و ۲۵ کیلومتر دیگر از این مسیر را عملیات آن آغاز شده است.

وی به تاثیر احداث این آزادراه اشاره کرد و گفت: با کارهای انجام شده در کمربندی غربی و شرقی اصفهان می‌توانیم چیزی در حدود بیش از ۸۰ هزار وسیله نقلیه که روزانه وارد اصفهان می‌شوند تا عبور کنند به سمت این کمربندی‌ها هدایت کنیم که کمک بسیار موثری در آرام کردن ترافیک اصفهان و کاهش آلودگی هوای این شهر خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی همچنن به افتتاح ایستگاه راه آهن "ریز" اشاره کرد و گفت: این پروژه از دو جهت برای ما مهم است ما در این پروژه به دنبال این بودیم که ترافیک و بار جاده‌ای را به ریل منتقل کنیم و با اتصال فولاد صبا به شبکه ریلی کشور در حدود ۳ میلیون تن بار از جاده به ریل منتقل خواهد شد و درجهت افزایش ایمنی جاده‌های اصفهان و کاهش آلودگی سهم به سزایی خواهد داشت.

آخوندی همچنین گفت: از خط دوم راه آهن زرین شهر - بافق بازدید کردم که ۵۶۶ کیلومتر خط راه‌آهن است که قطعه اول به بهره‌برداری رسیده است و می‌توانیم بخش مسافری را هم از "ریز" به سمت اصفهان داشته باشیم.

وی همچنین به بازدیدش از شهر بهارستان اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه‌ عملیات ریل‌گذاری خط بهارستان به سمت اصفهان را آغاز کردیم و تمام زیرسازی‌ها و تونل‌سازی‌های این مسیر کامل انجام شده است و از ریل‌گذاری در تونل این مسیر بازدید کردم.

آخوندی همچنین به اتصال متروی اصفهان به خط شاهین شهر اشاره کرد و گفت: کار بسیار خوبی که در حال انجام است توسط متروی اصفهان، اتصال اصفهان به "شاهین شهر" است. از این طریق یک خط کامل از شمال اصفهان تا جنوبی‌ترین نقطه اصفهان کشیده شده که این خط ۵۲ کیلومتر ریل‌گذاری خواهد شد.

وی به تاثیر احداث مسیر اصفهان به شاهین‌شهر اشاره کرد و اظهار داشت: با احداث این مسیر کاهش رفت و آمد جاده‌ای و افزایش رفت و آمد ریلی را شاهد خواهیم بود که می‌تواند بر افزایش کیفیت هوا، رفاه مردم و ایمنی موثر باشد.

وی اضافه کرد: برای این ۱۵ کیلومتر در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی به بازدید خود از مسیر فلاورجان اشاره کرد و گفت: تصمیمات محلی را نیز برای فلاورجان اتخاذ کردیم که بزودی عملیاتی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت مدرسه ای با ایده جدید شهر بهارستان خبر داد و گفت: بحث ساخت مدرسه اجتماع محور را در شهر بهارستان اصفهان در دستور کار قرار داده‌ایم که این مدرسه بتواند امکانات خوبی با سطح گسترده در اختیار دانش آموزان قرار دهد به طوری که در صورت تعطیلی، مدارس بتواند این امکانات را در اختیار عموم مردم قرار دهد و انشالله تجربه جدید در ارتقاء استاندارد سازی مدارس کشور باشد.

آخوندی در ادامه به بازدید خود از موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این موزه از تکنولوژی کاملا مدرن استفاده شده و با بهره‌بردن از سیستم‌های لیزری و آی تی توانسته اند تمام صحنه‌های نبرد و کیفیت جنگ را بازآفرینی کنند و انشالله در آینده کمکی به این موزه خواهیم داشت.

وزر راه و شهرسازی به بازدیدش از اداره کل هواشناسی اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در سازمان هواشناسی ایده‌ای مهم را دنبال می کنیم که بتوانیم اطلاعات هواشناسی را به اطلاعات کاربردی برای عموم مردم در همه حرف و مشاغل تبدیل کنیم تا برای مصارف روزانه در اخیار آنها قرار دهیم.

آخوندی به بازدیدش از آزاردراه اصفهان- شیراز اشاره کرد و گفت: این آزادراه بسیار مهم و بزرگی است و برای نخستین بار در کشور است که از فنآوری جدید و مدرنی با تکنولوژی پیشرفته برای روکش بتنی جاده‌ها استفاده می شود که این فنآوری بسیار مدرن ضمن ارتقاء عمر مفید آزادراه‌ها هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد و پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی دارد.

وزیر راه و شهرسازی در انتهای سخنان خود به پیشرفت قطار سریع‌السیر اصفهان -تهران اشاره کرد و گفت: بازدیدی از پیشرفت این پروژه داشتیم و جلساتی را در این خصوص با استاندار اصفهان برگزار کردیم.

وی افزود: مسیر قطار سریع‌السیر از تهران تا قم احداث شده و تمام مسائل مهندسی آن حل شده است نکته مهم در ادامه این پروژه این است که دسترسی درون شهری آن نیز فراهم شود چون ایده درب به درب را با این مسیر می‌خواهیم اجرا کنیم و اتصال این قطار به داخل شهر و ورود آن به شهر برای کاهش زمان مسافرت مهم است و کارهای مهندسی آن انجام شده است .
 

کد خبر 82330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha