آخرین وضعیت قطار برقی مشهد ـ گلبهار

پرشین خودرو:مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: پروژه قطار برقی مشهد ـ گلبهار به طول ۴۰ کیلومتر در سه قطعه متفاوت با پیشرفت ۸۰، ۹۵ و ۲۵ درصد در حال انجام است.

به گزارش پرشین خودرو، هومن گریوانی اظهار کرد: پروژه قطار برقی مشهد ـ گلبهار به طول ۴۰ کیلومتر است که بحث ابنیه فنی و زیرسازی ۳۷ کیلومتر در سه قطعه متفاوت توسط پیمانکار انجام می شود. در قطعه اول ۸۰ درصد، قطعه دوم ۹۵ درصد و قطعه سوم که سال گذشته مناقصه آن برگزار شد ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

وی افزود: درخصوص تملک نیز پیشرفت خوبی داشته ایم. فقط بحث ۳ کیلومتر انتهایی مسیر است که با توجه به تملک شخصی این مسیر، مذاکراتی با مالک داشته ایم و انشاءالله بتوانیم آن را هم تملک کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار درباره تامین اعتبار پروژه قطار برقی گلبهار نیز گفت: در بحث فاینانس با توجه به مصوبه شورای اقتصاد پیشرفت خوبی انجام شده است. هم اکنون نیز پیگیر تصوب ماده ۶۲ هستیم تا انشاءالله فاینانس را اجرایی کنیم.

گریوانی وضعیت سکونت در شهر جدید گلبهار را مناسب دانست و گفت: سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی حدود ۳۶ هزار نفر در این شهر را نشان داد. البته با توجه به اینکه گلبهار در ۳۰ کیلومتری مشهد مقدس است و افراد ساکن گلبهار در شهر مشهد شاغل هستند، ما آماری را از طریق شرکتهای خدمات رسان و نصب کنتورهای گاز استخراج کردیم که مشخص شد حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت داریم. ظرفیت جمعیت پذیری گلبهار نیز حدود ۲۸۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: چهار فاز برای شهر گلبهار تعریف شده که فعلا عملیات اجرایی دو فاز انجام شده است. در هفته دولت نیز وزیر راه و شهرسازی از گلبهار بازدید داشت که کلنگ احداث آزادراه را زد و دستور آغاز فاز ۳ را نیز صادر کرد.

کد خبر 82372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha