توسعه فعالیت بدون تامین زیرساخت مشکل آفرین شد!

پرشین خودرو: قرن بیست و یک را می توان قرن تغییر در رفتار اجتماعی و تغییر کارکردهای روزمره خواند. قرنی که در آن تمام رفتارهای اجتماعی به سوی تغییر حرکت می کنند از کتاب خواندن گرفته تا دست دادن و احوالپرسی روزمره.

به گزارش پرشین خودرو، این تغییرات با ورود تکنولوژی های برتر کمی با سرعت و تفاوت بیشتری توسعه می یابد و با ورود اسمارت فون ها، سرعت تغییرات باورنکردنی شده و در هر ساعت باید در انتظار یک خدمت نوین بر پایه اسمارت فون ها و اینترنت بود.
از خرید روزمره از سوپرمارکت ها گرفته تا دکتر مجازی و تدریس به روش جدید و حتی پیدا کردن خودرویی که شما را از مبدا به مقصد ببرد.
چند صباحی است که برای گرفتن تاکسی و یا سواری که شما را از منطقه ای به منطقه دیگر ببرد، تنها یک کلیک بر روی تلفن همراه نیاز است و دیگر از انتظار در سر کوچه یا جلوی درب منزل خبری نیست.
اپلیکیشن های تاکسی آماده هستند تا با چند کلیک راننده و خودرو را با عکس و مشخصات به شما معرفی کنند و شما را از تجسس در دفتر تلفن منزل بی نیاز سازند.
اولین بار در اروپا تاکسی های اینترنتی پدیدار شدند که هم مرقون به صرفه بودند و هم موجب اعتراض تاکسی های سنتی. و تب تاکسی های اینترنتی به ایران نیز رسید. حدود 2 سال از ورود اولین تاکسی اینترنتی ایرانی با نام اسنپ می گذرد و این شرکت استارت آپی که در ابتدا با سر و صدای بسیار وارد بازار حمل و نقل کشور شد و پس از پشت سر گذاشتن حواشی، با قدرت کار خود را توسعه داد.
کار به جایی رسید که هر ماه یک استارت آپ حمل و نقلی جدید پای به میدان گذاشت و حتی شرکت تاکسیرانی متعلق به شهرداری نیز کمی دیر اما به بهانه توسعه دادن خدمات، خود را با اپلیکیشن خاص خود به روز کرد.
در این میان اسنپ همچنان پیشتاز سرویس های اینترنتی حوزه حمل و نقل بود و حتی در حوزه پیک موتوری و پیک غذا نیز ورود کرد. ممکن است مدیران این مجموعه برای تمام خدمات شهری پیکی جدید معرفی کنند اما ایشان مشکل توسعه بدون امکانات را از یاد برده اند.
زیرساخت های اسنپ بی شک توان پاسخ گویی به توسعه یک روزه را ندارد و این مشکلی است که در روزهای اخیر بخش تاکسی اینترنتی این مجموعه را با مشکلات عدیده ای رو به رو کرده است.
با افزایش تعداد رانندگان اسنپ و افزایش استفاده از اپلیکیشن این تاکسی اینترنتی، مشکلات یکی پس از دیگری خود را نشان می دهد. با رانندگان اسنپ هم کلام شدیم و از مشکلات اخیر پرسیدیم.
یکی از رانندگان قدیمی این شرکت می گفت تا قبل از بروز مشکلات اخیر روزی 200 هزار تومان کارکرد داشته اما حالا این درآمد نصف شد و دلیلش اختلال در شبکه اسنپ است.
برخی از این مشکلات به شرح ذیل است: مسافر مبدا و مقصد را اعلام می کند و تاکسی انتخاب می شود اما بعد از گذشت مدت زمانی سیستم خود به خود این درخواست را کنسل اعلام کرده در حالیکه مسافر در انتظار خودرو و راننده در حال رسیدن به مقصد است!
مسافر درخواست اعلام می کند و در روی نقشه نیز اسنپی های زیادی آماده هستند اما هیچ کدام اعلام آمادگی نمی کنند که بعد از بررسی معلوم شد این سیستم، تایید راننده ها را ثبت نکرده و سیستم در حالت انتظار باقی می ماند.
یکی دیگر از مشکلات این روزهای نرم افزار اسنپ تاخیر در اعلام رسیدن راننده به محل سوار شدن مسافر است در حالی که مسافر از تاخیر راننده ناراحت و راننده نیز از بدقولی مسافر شاکی می شود!
بی شک استفاده از تکنولوژی می تواند هم در زمان و هم در هزینه موجب صرفه جویی شود اما اگر این تکنولوژی به دلیل ضعف در اجرا و نبود زیرساخت لازم دچار نقصان شود، بی شک باعث بی اعتمادی مردم و مصرف کنندگان و صد البته افرادی خواهد شد که برای درآمد روزانه خود بر روی این تکنولوژی حساب ویژه باز کرده اند.
حال باید دید اسنپی ها در روزهای آینده برای ترمیم این ضعف خود چه راهکاری ارائه می کنند.

کد خبر 82414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha