میانگین عمر ناوگان حمل بار استان لرستان ۱۵ سال است

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، میانگین عمر ناوگان حمل بار استان را ۱۵ سال عنوان کرد و افزود: سن ناوگان حمل بار نسبت به متوسط کشوری دو سال جوانتر است.

به گزارش پرشین خودرو، علی زندی فر افزود: متوسط عمر ناوگان حمل بار لرستان در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با چهاردرصد کاهش همراه بوده یا به عبارتی جوانتر شده و این در حالیست که متوسط کشوری عمر این ناوگان از ۱۶ به ۱۷ سال افزایش یافته یا به عبارتی تقریبا هفت درصد مسن‌تر شده است. این امر نشان می دهد وضعیت ناوگان حمل بار استان نسبت به کشور بهتر است اما باید نسبت به نوسازی ناوگان توجه بیشتری داشته باشیم.

با بیان اینکه نیمه نخست امسال میزان بار جابجا شده از طریق ناوگان حمل بار استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد نشان می‌دهد، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۲ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۶۴تن انواع کالا از طریق ناوگان حمل بار استان جابجا شده است و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۲۱تن بوده 18 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این میزان بار در قالب ۲۱۵ هزار و ۴۷ فقره بارنامه جابجا شده است، اضافه کرد: به لحاظ صدور بارنامه نیز ۱۳درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۲۲۳ نفر به عنوان راننده در بخش حمل بار استان مشغول به کار شده‌اند، یادآور شد: این در حالیست که تعداد رانندگان از ۱۵هزار و ۴۶۶ نفر در پایان سال گذشته به ۱۵ هزار و ۶۸۹ نفر در سال جاری افزایش یافته است. براین اساس میزان اشتغال رانندگان این بخش در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ با ۱۴هزار و ۶۶۵ نفر، ۷درصد افزایش داشته است.

زندی فر از رشد چهار درصدی تعداد خودروهای فعال در ناوگان حمل بار استان خبر داد و گفت: در حال حاضر9617 دستگاه خودروی حمل بار در ناوگان استان فعال هستند که نسبت به شش ماهه سال گذشته که 9247 دستگاه بوده چهار درصد افزایش داشته است.

کد خبر 82421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha