فعالیت 4500 واحد تعمیرگاهی غیرمجاز در پایتخت

پرشین خودرو: رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو از ایجاد تیمی برای بازرسی از تعمیرگاه ها، به منظور بررسی مجوز کار و جواز کسب آنان خبر داد و گفت: در مرحله بعد، طرح برخورد با تعمیرکاران غیرمجاز در دستور کار این اتحادیه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خرابی خودرو تازه سرآغاز گرفتاری هایی است که به هر حال هر کدام ما تا امروز با آن برخورد داشته ایم.
برخی از ما ایرادات جزبی خودرو و برخی هم تعمیرات اساسی خودرو را تجربه کردیم و مصائب و دردسرهای این حوزه را با پوست و گوشت مان لمس کرده ایم. بعد از اعمال تحریم های یک جانبه جامعه جهانی علیه ایران که موجب واردات بی رویه قطعات بی کیفیت و غیر استاندارد چینی به بازار کشور شد، این گرفتاری ها دو چندان شد. بسیار پیش آمده است که پس از تعمیر خودرو و پرداخت هزینه های گزاف و صرف وقت گران بهایمان، باز هم ایرادات ماشین پابرجا بوده و با گذشت اندک زمانی دوباره خود را نشان داده است.
در این میان فارغ از بحث قطعات بی کیفیت و غیر استاندارد در بازار لوازم یدکی، نمی توان سهم تعمیرگاه ها و تعمیرکارانی که بدون کسب مجوزهای لازم اقدام به فعالیت در این حوزه می کنند را نادیده گرفت. این موضوع را با رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران تهران در میان گذاشتیم.
علیرضا نیک آئین در خصوص فعالیت این تعمیرگاه ها و برنامه های اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران برای برخورد با واحد های غیرمجاز در صنف تعمیرکاران گفت: تقریبا نیمی از 9 هزار واحد صنفی فعال در این حوزه بدون مجوز به فعالیت در این عرصه می پردازند که اتحادیه صنف تعمیرکاران برنامه ای برای بررسی این واحد ها اجرایی خواهد کرد.
وی در خصوص برنامه های اتحادیه در برخورد با واحدهای صنفی بدون مجوز افزود: اتحادیه با انتخاب 80 بازرس و صدور حکم برای آنان تا پایان ماه جاری، اقدام به شناسایی واحدهای صنفی بدون مجوز و معرفی آنان به پلیس خواهد کرد.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران تهران خاطرنشان کرد: در هماهنگی هایی که با پلیس و اداره اماکن داشته ایم، این واحد ها زمان مشخصی برای معرفی و تکمیل مدارک خود نزد این دو نهاد نظارتی خواهند داشت، که در صورت عدم انجام مراحل لازم با برخورد قهری پلیس مواجه خواهند شد.

کد خبر 82486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha