نمایشگاه های تخصصی خودرو در تسخیر شرکت های بازرگانی

پرشین خودرو: وقتی تولید جای خود را به واردات محصولات مشابه داخل می دهد، دیگر زیاد فرقی نمی کند که چه کسی مسوول قاچاق قطعه است زیرا واردات قانونی نیز همان آسیب ها را می رساند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، قاچاق قطعه یکی از معضلات این روزهای صنعت خودرو و البته صنعت مکمل آن یعنی قطعه شده است.

مشکل اساسی این است که همه می دانند کالای قاچاق وارد می شود و همه مبادی ورودی آن را نیز می دانند اما کاری نمی کنند. مشکل این است که همه میزان خسارت وارده به صنعت خودرو و قطعه را با ریزترین اعداد و ارقام نیز می دانند اما نمی دانند که چه کسی واردکننده این حجم بالای قطعات قاچاق به کشور است.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که قاچاق قطعات خودرو کاملا سازمان یافته و توسط چهره های آشنا به بازار قطعات رخ می دهد و این طور نیست که هر کسی بتواند از پس چنین قاچاق کلانی بدون آشنایی با بازار هدف و راه های فرار برآید.

سهیل یزدانبخش یکی از اعضای انجمن قطعه سازان ایران در واکنش به این اظهار نظر به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در مورد قاچاق قطعات خودرو تنها کافی است به نمایشگاه های برگزار شده در صنعت خودرو و قطعه کمی بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: در نمایشگاه های تخصصی این 2 صنعت، تمام غرفه های قطعه سازان در دست شرکت های بازرگانی و واردکننده است و تولید کنندگان سهم کمی دارند.

یزدانبخش تاکید کرد: شرکت های بازرگانی ریشه تولیدی ندارند و تمام فعالیتشان در راستای واردات برنامه ریزی شده، مهمترین اتفاق این است که به جز قاچاق قطعات از مبادی غیر قانونی، گاهی حجم واردات از مبادی قانونی نیز افزایش بسیاری پیدا می کند.

 

تصمیم برای حرکت اقتصادی کشور؛ فردی نیست

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان کشور در مورد تصمیمات وزارت صنعت برای حوزه خودرو و قطعه گفت: وقتی تراز تجاری یک کشور مثبت می شود دیگر نباید به گذشته برگردیم و تراز منفی را باز تجربه نماییم.

وی افزود: ما باید به دنبال افزایش حجم صادرات کشور باشیم و این اتفاق با ورود محمد شریعتمداری به ساختمان وزارت صنعت می تواند محقق شود.

یزدانبخش تصریح کرد: وقتی وزیر منتخب رییس جمهور فردی از جنس صنعت و تجارت است، امید فعالان بخش صنعت برای افزایش حجم صادرات نیز افزون می شود. ما در صنعت قطعه سازی نیز این امید را داریم که در 4 سال پیش روی حوزه تجارت نیز توسعه خوبی پیدا کند و روند مثبت تراز تجاری نیز ادامه یابد.

کد خبر 82488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha