مصدومان اگر دو ماه پس از تصادف فوت کنند، جزو آمار کشته‌ها به حساب نمی‌آیند

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مصدومان ناشی از تصادفات اگر دو ماه پس از سانحه فوت کنند، جزو آمار کشته‌های جاده‌ای محسوب نمی‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو، داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به میزان خسارتی که تصادفات جاده‌ای به اقتصاد کشور وارد می‌آورد، اظهار داشت: هر چند که گفته شده میزان خسارتی که تصادفات جاده‌ای به اقتصاد کشور وارد می کند سالانه برابر با 7 درصد تولید ناخالص داخلی است اما این عدد دقیق نیست.

وی ادامه داد: 7 درصد تولید ناخالی داخلی عدد بسیار بزرگی است و منطقی به نظر نمی رسد. معتقدم این اعداد اعلام شده، مطالعه شده نیستند و باید در این باره تحقیقات جدی انجام شود تا به عدد واقعی دست یابیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: اگر این عدد 7 درصدی درست باشد به این معنی است نرخ رشد اقتصادی سال گذشته باید منفی بوده باشد. بنابراین نمی توان به این ارقام اعلام شده استناد کرد.

کشاورزیان در پاسخ به این سوال که عده‌ای بر این باور هستند که یکی از دلایل کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، تغییر شیوه محاسبه کشته شدگان در بازه زمانی مصدومیت در اثر سانحه تا زمان فوت بوده است، گفت: محاسبات ما بر مبنای استانداردهای بین‌المللی است و مبنای شمارش کشته شدگان تصادفات جاده‌ای بین یک تا دو ماه پس از تصادف است. یعنی مصدومانی که پس از دو ماه از سانحه فوت می شوند دیگر جزو کشته شدگان جاده ای محسوب نمی شوند و این یک استاندارد بین المللی است.

وی افزود : به همین دلیل است که آمار کشته های تصادفات جاده ای یک ماه مانند شهریور را دو ماه یا سه ماه بعد اعلام می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته ممکن است که مصدومی در این بازه زمانی به دلیل دیگری به غیر از صدمات ناشی از تصادف فوت کند که طبیعتا جزو آمار کشته‌های تصادفات به شمار نمی‌آید.

کد خبر 82502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha