صدور گواهینامه رانندگی تست روانشناسی کم دارد

پرشین خودرو: رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به خلأ قانونی مبنی بر انجام تست‌های روانشناسی در صدور گواهینامه رانندگی گفت: متأسفانه قانونی در زمینه انجام تست‌های روانشناسی نداریم.

به گزارش پرشین خودرو، صمد اکبری با بیان اینکه برای صدور گواهینامه تست اعتیاد و معاینه چشم انجام می‌شود، افزود: متأسفانه دستورالعملی مبنی بر تست وضعیت روحی و روانی فرد نداریم و نمی‌توانیم به وجود بیماری‌های روانی فرد پی ببریم.

وی خاطرنشان کرد: هر گونه بیماری روانی فرد بر اساس خوداظهاری مشخص می‌شود مگر اینکه بیماری خاصی در ظاهر مشخص باشد و در حقیقت بیماری موجود نقص ظاهری نیز در پی داشته باشد که در این صورت صدور گواهینامه با حساسیت بیشتری انجام می‌شود.

اکبری یادآور شد: بارها نقص چنین قانونی را به صورت کتبی برای تهران ارسال کرده‌ایم اما تا کنون اقدام خاصی مبنی بر انجام تست‌های روانشناسی برای صدور گواهینامه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه رانندگان عمومی همچون رانندگان اتوبوس، کامیون، مینی‌بوس و رانندگان تاکسی باید هر دو سال یکبار همه تست‌های سلامت و چکاب کامل را انجام دهند، افزود: برای رانندگان سواری شخصی فقط معاینه چشم و تست اعتیاد انجام می‌گیرد و بیماری خاص آنها بر اساس خوداظهاری مشخص می‌شود.

وی درباره ایجاد مشکلات روانی در پی استفاده از مشروبات الکلی گفت: در صورت مشاهده چنین وضعیتی خودرو توقیف و 400 هزار تومان جریمه رانندگی صادر شده و 6 ماه گواهینامه او پیوست شده و فرد برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی می‌شود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در پایان گفت: وضعیت استان همدان از منظر استفاده رانندگان از مشروبات الکلی در حین رانندگی مناسب است به گونه‌ای که سالیانه فقط یک یا دو مورد از این دست از رانندگان را تحویل مراجع قانونی می‌دهیم.ایسنا

کد خبر 82554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha