راهکار ناجا برای کاهش حوادث ترافیکی

پرشین خودرو: فرمانده نیروی انتظامی گفت: کاهش حوادث ترافیکی تنها درصورت رفع نواقص صنعت خودروسازی، بهبود وضعیت راه ها و نیز اصلاح رفتار رانندگان امکان پذیر است.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سرتیپ حسین اشتری روز شنبه در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی (راکبان، رانندگان و عابران) قانونمند در اصفهان افزود: عامل انسانی در حوادث ترافیکی که همانا خود رانندگان هستند باید با قانونمداری و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کاهش حوادث ترافیکی شود.
وی همچنین با اشاره به تاثیر ایمنی خودرو درجلوگیری از صدمات تصادفات رانندگی گفت: خودروسازان باید خودروهای ایمن از تمام حیث به مردم تحویل دهند تا با کوچکترین لغزش یا برخورد با مانع موجب کشته و مجروح شدن سرنشینان خودرو نشود.
فرمانده ناجا تاکید کرد: دراین رابطه درسال های گذشته نیروی انتظامی از فروش خودروها با ایمنی پایین جلوگیری کرده است.
وی وضعیت راه ها را مهمترین عامل دربروز حوادث رانندگی برشمرد وگفت: براساس بررسی های پلیس راه کشور، سه هزار و 400 مکان حادثه خیز در سراسر جاده های اصلی وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر آنها را اصلاح کند.
سردار اشتری افزود: در یک دهه اخیر آمار جانباختگان تصادفات رانندگی از حدود 27 هزار نفر به 17 هزار نفر در سال رسیده که این مهم با تلاش‌های پلیس و دستگاه های مرتبط ممکن شده است.
وی همچنین به تردد حدود هشت درصد وسایط نقلیه کشور در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: هم اکنون در این استان یک میلیون و 400 هزار دستگاه موتورسیکلت و یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو وجود دارد.
وی میانگین کشته های تصادفات رانندگی در کشور را حدود 44 درصد و دراستان اصفهان 20 درصد برشمرد.
سردار اشتری خاطرنشان کرد:همچنین میانگین جانباختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت ها در کشور 53 درصد و در استان اصفهان حدود 80 درصد است که آمار بسیار بالایی است.
وی تصریح کرد: تنها هدف پلیس از اعمال سخت‌گیری در مباحث ترافیکی سلامتی مردم است و به هیچ وجه پلیس در پی آن نیست که با اعمال جریمه، کارکرد خود را بالا ببرد.
در پایان این مراسم ازمسئولان دغدغه مند در اجرای برنامه های ترافیکی و 38 هزار نفر از شهروندان قانونمدار اصفهانی به عنوان نمونه های ترافیکی تجلیل شد.
همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی (راکبین، رانندگان و عابران) قانونمند، با هدف گسترش قانونگرایی ، پیشگیری از قانون گریزی و ارتقای فرهنگ، انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات با همکاری پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان برگزار شد.
در طرح مشترک پلیس راهور و پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان که بیست و پنجم اسفند 95 کار خود را آغاز کرد دفترچه تشویقی رانندگان قانونمند تهیه و بین رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌ کنند، توزیع شد.
براساس اطلاعات این دفترچه و در طول اجرای طرح، رانندگان قانونمند شماره سریال برگه تشویقی خود را به سامانه پیامکی که شماره آن در برگه موجود است را ارسال کردند.
سالانه بیش از 144 هزار دستگاه خودرو جدید در کلانشهر اصفهان شماره گذاری و راهی خیابان های این شهر می شود.
همچنین روزانه حدود 800 هزار خودرو در شهر اصفهان تردد می کند.

کد خبر 82562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha