کد خبر 82651
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
تولید ۳ میلیون خودرو برقی در چین

پرشین خودرو: مقامات چینی اعلام کردند تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۳ میلیون خودرو برقی تولید خواهند کرد؛ ضمن اینکه تمام خودروهای چینی تا سال ۲۰۳۰ میلادی می توانند برقی شوند.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از رویترز، «ژی هیای» رئیس گروه خودروسازی پکن گفت: تولید خودروهای برقی چین در سال آینده میلادی به یک میلیون دستگاه خواهد رسید و این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۳ میلیون تعین شده است؛ البته ممکن است که تعداد خودروها برقی از رقم هدف گذاری دولت هم بیشتر شود.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی سالانه ۲ میلیون خودرو برقی تولید کند و این رقم تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۷ میلیون خودرو برقی خواهد رسید و این یعنی یک پنجم خودروهای تولیدی چین تا سال ۲۰۲۵ میلادی برقی خواهند بود.

انجمن تولید کنندگان خودرو چین اعلام کرد، تعداد ۴۲۴ هزار خودرو با فناوری انرژی نوین از قبیل برقی و هیبریدی در سه ماه نخست سال جاری میلادی در چین تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

«ژی هیای» گفت: اکنون زمان عقب نشینی خودروهای بنزینی است و چیزی که مهم هست بررسی این موضوع است که تا چه حدی خودروهای مجهز به فناوری انرژی نوین محبوب هستند و سهم بازار آنها تا چه میزان است.

یکی از مقامات وزارت صنعت چین در ماه گذشته میلادی گفت: چین به دنبال تدوین یک جدول زمان بندی شده برای ممنوعیت تولید و فروش خودروهایی است که از سوخت های قدیمی استفاده می کنند. همچنین یکی دیگر از مقامات صنعت خودروسازی چین در ماه گذشته اعلام کرد که تمام خودروهای چینی تا سال ۲۰۳۰ میلادی می توانند برقی شوند.

کد خبر 82651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha