هاچ بک هیدروژنی «تویوتا» برای نسل‌های آینده معرفی شد

پرشین خودرو: نمایشگاه‌های بزرگ بین المللی فرصتی مناسب برای شرکت‌های خودروسازی به شمار می‌آید تا آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش پرشین خودرو، نمایشگاه توکیو ژاپن یک رویکرد متفاوت دارد و در آن تنها شاهد رونمایی از محصولاتی کانسپت عموما ژاپنی خواهید بود که برای چند سال آینده برنامه ریزی شده و یا حتی شرکت سازنده برنامه‌ای برای تولید و عرضه آن در سر ندارد و صرفا چشم انداز آینده شرکتش را به نمایش می‌گذارد، حال در این بین، خودروی Fine-Comfort Ride می‌تواند یکی از محصولات کانسپت تویوتا باشد که در نمایشگاه اتومبیل‌های کانسپت توکیو به طور رسمی معرفی خواهد شد و نمونه‌های اولیه آن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
با تایید شرکت خودروسازی تویوتا، کانسپت Fine-Comfort Ride یک خودروی هاچ بک هیدروژنی خواهد بود که علاوه بر سیستم محرک اصلی هیدروژنی، از موتورهای الکتریکی (تقویت کننده نیرو) بر روی چرخ‌ها استفاده می‌شود. طبق ادعای شرکت خودروسازی تویوتا، این اتومبیل در چرخه‌های آزمایشی خود می‌تواند با یک مخزن سوخت پر از هیدروژن، تا مسافتی حدودا 1000 کیلومتر کارایی داشته باشد، این درحالیست که دیگر آلایندگی وجود نخواهد داشت و همچنین معایب سیستم‌های محرک الکتریکی مثل زمان شارژ و استفاده محدود آنان برطرف خواهد شد، زیرا تنها با صرف 3 دقیقه زمان می‌توان مخزن سوخت اتومبیل را به طور کامل پر کرد و تا کمتر از 1000 کیلومتر با این خودرو رانندگی کرد.
در خصوص این خودرو اطلاعات بسیار محدودی ارائه شده است، اما می‌دانیم که این خودرو با طول کلی 4830 میلی متر و فاصله بین دو محور 3450 میلی متر ساخته شده است که حدود 30 سانتی متر طولانی‌تر از تویوتا پریوس و یا حتی بسیار بزرگ‌تر از خودروی هیدروژنی تویوتا "میرای" ساخته شده است. طراحی ظاهری این خودرو کاملا آینده نگر بوده و باتوجه به محیط کابین بویژه غربیلک فرمان جمع شونده و صندلی‌های قابل چرخش، سیستم‌های رانندگی خودکار برای آن پیش بینی شده است.
تعجبی در این موضوع نیست که تویوتا برنامه‌ای برای تولید این خودرو حداقل تا دو سه سال آینده ندارد، اما تویوتا با رونمایی از این طرح مفهومی نشان داد که به دنبال پیشرفت سیستم‌های محرک هیدروژنی است و تعهد خود برای تداوم تولید و توسعه سیستم‌های محرک هیدروژنی را دنبال می‌کند.

کد خبر 82658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha