کد خبر 82682
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
بررسی چالش‌های ایمنی هوانوردی

پرشین خودرو:چهارمین اجلاس رؤسای سازمان‌های هواپیمایی کشوری منطقه خاورمیانه ایکائو با حضور ۱۷ کشور و هشت سازمان بین‌المللی در حوزه هواپیمایی غیرنظامی، با سخنرانی «فانگ لو»، دبیرکل ایکائو، در شهر مسقط پایتخت کشور عمان در حال برگزاری است.

‌به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی‌، ‌در این اجلاس سه روزه که با حضور روسای سازمان‌های هواپیمایی کشوری و مدیران عالی کشورها در حوزه هواپیمایی در حال برگزاری است، مقرر است عملکرد کشورها بر مبنای برنامه‌های منطقه‌ای ایکائو مورد بررسی قرار گیرد.

تبادل نظر درباره راهکارهای ارتقای سطح همکاری و تعامل و همچنین توسعه اقتصادی و فنی کشورها در عرصه هواپیمایی کشوری از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.

در این اجلاس بنا است به موضوعات و چالش‌های آتی منطقه خاورمیانه در حوزه‌های ایمنی، امنیت هوانوردی، توسعه اقتصادی، زیرساخت‌های ناوبری هوایی و فرودگاهی، جذب و تربیت نیروی‌انسانی کارآمد، موضوعات هواپیمایی و محیط‌زیست و مباحث جدیدی همچون استفاده از پهبادها، رسیدگی و مورد برنامه‌ریزی قرارگیرد.

در حاشیه این اجلاس رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با دبیر کل سازمان بین‌المللی هواپیمایی ایکائو دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد.

در این جلسه که با حضور رئیس دفتر منطقه ای ایکائو در خاورمیانه (محمد خلیفه رحما)، برگزار شد، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی، معاون هوانوردی وامور بین الملل و مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز حضور داشتند.

در این جلسه موضوعاتی نظیر آخرین اقدامات ایران در حوزه استاندارد سازی و توسعه زیرساخت‌های ناوبری هوایی و فرودگاهی، توسعه ناوگان، ارتقای ایمنی و امنیت هوانوردی، استقلال مالی سازمان هواپیمایی کشوری ایران از بودجه‌های عمومی دولت به‌عنوان یکی از توصیه‌های ایکائو مورد بحث و گفت‌‌وگو قرار گرفت‌.

‌بنابراین گزارش دبیرکل ایکائو از نقش ایران در مدیریت ایمن ترافیک هوایی منطقه به‌خصوص طی سه بحران اخیر مربوط به اوکراین، عراق و قطر و ارائه خدمات آموزشی به تعدادی از کشورهای منطقه در زمینه امنیت هوانوردی و مدیریت ترافیک هوایی تشکر و آمادگی ایکائو برای همکاری‌های فنی و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

کد خبر 82682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha