بهسازی معابر شهری برای تردد معلولان و سالمندان ضروری است

پرشین خودرو: نائب رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: به زودی طرحی ویژه برای بهسازی معابر شهری جهت ایجاد سهولت تردد معلولان و سالمندان به شورای شهر تهران ارائه می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سید ابراهیم امینی نایب رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران  اظهار داشت: در حال حاضر شهر تهران به لحاظ ساختاری، نمی‌تواند نیاز گروه‌هایی چون سالمندان و معلولان را تامین کند و این افراد در مسأله رفت و آمد خود با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی از تدوین و ارائه طرحی ویژه برای ایجاد سهولت بیشتر در تردد معلولان و سالمندان خبر داد و گفت: بر اساس مشکلات متعدد این دسته از شهروندان، طرحی برای بهبود وضعیت معابر شهری آماده شده است که به زودی در صحن شورا ارائه می شود و پس از تصویب، شهرداری ملزم به اجرای آن است.

نایب رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در دوره های پیشین، اعضای شورای شهر طرح های مختلفی را در راستای افزایش خدمات شهری و رفاهی به معلولان و سالمندان ارائه کرده اند كه منجر به تصویب مصوباتی چون «شهر دسترس پذیر» شده است.

امینی تاکید کرد: با وجود طرح و مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر تهران در این رابطه و بنابر شواهد موجود، یا مصوبات مربوط به حقوق معلولان و سالمندان به خوبی اجرا نمی شود و یا اینکه در این زمینه به ارائه طرح ها و تصویب مصوبات جدید نیاز است.

وی از افزایش قابل توجه خدمات شهری ویژه سالمندان و معلولان، به عنوان حق مسلم آن ها نام برد و یاد آور شد: با اجرای دقیق مصوبه شهر دسترس پذیر، این گروه از شهروندان می‌توانند به تنهایی و بدون کمترین نیازی به کمک سایرین، در سطح شهر تردد کنند.

کد خبر 82706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha