با اولین محصول «آلفارومئو» در حراجی آشنا شوید

پرشین خودرو: مطمئنا تعجب خواهد کرد که شرکت خودروسازی "آلفارومئو" با تاریخچه فعالیت بیش از 100 سال، برای اولین بار است که یکی از محصولات آن برای فروش در حراجی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروی کلاسیک G1، اولین محصول آلفارمئو خواهد بود که با سال ساخت 1921 میلادی، برای فروش در حراجی قرار می‌گیرد که در نوع خود بسیار جالب است، اما این سوال وجود دارد که چه چیزی باعث شده تا این خودرو مورد توجه فروشندگان قرار گیرد و یک برنامه اختصاصی برای فروش آن در حراجی ترتیب دهند.
در رابطه با این سوال، می‌توان چنین پاسخ داد که خودروی آلفارومئو G1 در دهه 20 میلادی تنها به تعداد محدود 52 دستگاه ساخته شد و حالا تصور می‌شود که این خودرو، تنها نسخه بازمانده از کاروان 52 دستگاهی آلفارومدو G1 است که موفق شده در سلامت نسبی فیزیکی، خود را تا سال 2017 میلادی حفظ کند. علاوه بر این، خودروی آلفارومئو G1 در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه بزرگ شش سیلندر سود می‌برد که دارای 6.3 لیتری بوده و می‌تواند 70 اسب بخار قدرت تولید کند تا با استفاده از آن به حداکثر سرعت کمتر از 130 کیلومتر بر ساعت برسد، این درحالیست که در دهه 20 میلادی محصولاتی همچون فورد مدل T وجود داشتند که نهایت قدرت آن به عدد 20 اسب بخار می‌رسد.
طبق گفته شرکت معروف "RM ساتبی" که مسئولیت فروش این اتومبیل را برعهده گرفته است، شماره شاسی این خودرو 6018 بوده و به نظر می‌رسد که جزو اولین مدل‌های تولید شده در بین دیگر برادران خود است. این خودرو در دوران حیات خود به استرالیا منتقل شده بود تا اینکه اواخر دهه 1940 میلادی کشف شد و دوباره برای نگهداری از آن انبار شد، تا اینکه یکی از علاقه‌مندان به محصولات آلفارومئو تحت عنوان "فلوئلس اسمیت" در سال 1965 میلادی از وجود این خودرو مطلع شد و اقدام به خرید آن گرفت. این خودرو در سال 1970 میلادی به طور کامل بازسازی شد، اما اولین احیای آن برای زندگی دوباره در اوایل قرن 21 میلادی انجام شد تا حالا شاهد حضور آن در حراجی برای فروش چند میلیون دلاری باشیم.
تاریخ شروع حراجی در ماه ژانویه سال آینده خواهد بود و شرکت RM ساتبی حراج آن را در شهر فونیکس برگزار خواهد کرد که کارشناسان "RM ساتبی" پیش بینی می‌کنند قیمت این خودرو در کمترین حد خود تا 1.5 دلار بالا برود.

کد خبر 82733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha