کد خبر 82751
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
ثبت رکورد روزهای خوش ریلی

پرشین خودرو: سال ۱۳۹۶ در شرایطی به نیمه دوم خود رسیده که به نظر می‌رسد از نظر ثبت رکوردهای جدید ریلی به عنوان یکی از سال‌های شاخص در تاریخ ایران به ثبت خواهد رسید.

به گزارش پرشین خودرو، در شرایطی که میانگین ساخت خطوط ریلی جدید در ایران به طور سالانه تنها نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر شود، طبق اعلام وزارت راه و شرکت ساخت به نظر می‌رسد این رکورد با فاصله‌ای جدی امسال شکسته خواهد شد.

وزارت راه اعلام کرده که انتظار دارد تا پایان سال ۱۳۹۶ حدود ۹۲۰ کیلومتر خط جدید ریلی را به افتتاح برساند و از این رو تا چهار برابر متوسط ریل ‌گذاری سالانه در یک سال اجرایی می‌شود.

پس از ثبت این رکورد حالا شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر از ثبت رکوردی جدید داده که در طول ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. بر این اساس در سال جاری و در شش ماهه نخست سال جاری ۲۰ هزار و ۷۵۰ متر مربع ایستگاه راه‌آهن جدید ساخته شده که بیش از دو برابر میانگین متراژ ساخت سالانه ایستگاه‌ها در کشور است و این موضوع در طول سه دهه گذشته سابقه نداشته است.

طبق اعلام خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی به زودی خبرهای خوش بیشتری در افتتاح ایستگاه‌های راه‌آهن جدید به گوش می‌رسد که قطعه‌ای از پازل رساندن راه‌آهن به استان‌ها و شهرهای جدید به شمار می‌رود. دولت اعلام کرده بود پنج پروژه ریلی را به طور همزمان پیگیری می‌کند که در این زمینه تاکنون راه‌آهن کرمانشاه و همدان به مرحله پایانی ریل‌گذاری رسیده‌اند. راه‌آهن ارومیه ظرف روزهای آینده تکمیل می‌شود و دو پروژه راه‌آهن رشت و خط دوم راه‌آهن تبریز نیز تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد.

وزارت راه اعلام کرده پس از تکمیل این پروژه‌ها به شکل جدی، نهایی شدن ساخت چند آزادراه اولویت‌دار کشور را در دستور کار قرار می‌دهد.

کد خبر 82751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha