مهمترین منابع آلودگی هوای کرج  اتوبوس‌ ها هستند

پ‌رشین خودرو: نائب رییس‌ کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج گفت: 80 درصد آلودگی هوای کرج به معابر شهر و 20 درصد نیز به آزادراه‌ها مربوط است‌.

ب‌ه گزارش پرشین خودرو، عباس زارع در  اظهار کرد: آلودگی هوا تنها سلامت جسمی افراد را به خطر نمی‌اندازد، بلکه تبعاتی برای سلامت روح و روان آنها نیز در پی دارد.
وی ادامه داد: رفع معضل آلودگی هوا تنها وظیفه یک دستگاه یا ارگان نیست بلکه هر بخش باید به مسئولیت‌های مدنی و قانونی خود را در این حوزه عمل‌ کند.
وی با اشاره به مهمترین منابع آلودگی هوای کرج توضیح داد: بیشترین آلودگی هوا در کرج به دلیل ترافیک و ریزگردها اتفاق می‌افتد.
این مسئول ادامه داد: با تلاش‌های صورت‌گرفته امسال سهم ریزگردها در آلودگی هوای کرج کاهش یافته ولی همچنان تاثیر منابع دیگر آلودگی به قوت خود باقی است.
زارع اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد آلودگی هوای کرج به معابر شهری و 20 درصد نیز به آزادراه‌ها ارتباط دارد.
عضو شورای شهر کرج خاطر‌نشان کرد: اتوبوس‌ها سهم زیادی در آلودگی هوای کرج دارند به طوری‌که تنها چهار درصد حمل و نقل این شهر از طریق آنها صورت می‌گیرد، ولی 38 درصد آلودگی هوا را ایجاد می‌کنند.
وی افزود: بدون شک استفاده از بنزین یورو چهار و نصب کاتالیزور و کاتالیست‌ها بر خودروها میزان آلودگی هوا در کرج به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
وی گفت: آلودگی هوا معضلی ملی است و بدون مشارکت همگانی و اجرای طرح‌های موثر مرتفع نخواهد شد.

کد خبر 82843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha