ایمن‌سازی جاده‌های منتهی به ۴ پایانه مرزی اربعین

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری از نظارت بر قیمت بلیت‌های اتوبوس‌های زائران اربعین خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، داوود کشاورزیان در جلسه هماهنگی طرح ترافیکی ویژه اربعین که با حضور دستگاه های مختلف در مقر شهرک آزمایش برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری، تامین و تجهیز و ارتقای ایمنی جاده‌ها به ویژه جاده‌های منتهی به ۴ پایانه مرزی در دستور کار قرار گرفته و مسیر قصر شیرین به خسروی نیز آسفالت‌کشی شده و پیش‌بینی توالت‌های بین راهی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد گیت‌ها در مرز خسروی از ۲۴ گیت به ۶۰ گیت افزایش یافته است، گفت: همچنین در کمیته حمل و نقل و سوخت نیز تصمیمات مختلفی اتخاذ شده و مصوب شده خودروها در پارکینگی در نزدیکی پایانه مرزی متوقف شده و زائرانی که با خودروی سواری به این مرزها می‌آیند پس از پارک خودروی خود در پارکینگ‌ها مابقی خود را با اتوبوس‌های درون شهری تا پایانه مرزی طی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد حمل و نقل‌ها زائران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی انجام خواهد شد، گفت: در همین راستا حدود ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس را برای حمل و نقل برون شهری پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین حدود ۱۲ هزار اتوبوس نیز در زمان رفت و برگشت زائران را از پایانه‌های مرزی تا پارکینگ‌ها منتقل خواهند که با اکتساب ۳۵ نفر برای هر اتوبوس می‌توان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با اتوبوس‌های برون شهری جابه‌جا خواهند شد.

کشاورزیان با تاکید بر نظارت سازمان راهداری بر کرایه و قیمت بلیت اتوبوس‌ها افزود: به منظور جلوگیری از دلالی و ایجاد نرخ‌های غیرواقعی کرایه اتوبوس‌ها به شکل صددرصدی به رفت و برگشت دریافت خواهد شد چراکه این موضوع باعث می‌شود تا فعالیت دلالان کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری تصریح کرد: سازمان راهداری نیز بر قیمت بلیت‌ها نظارت دارد.

کشاورزیان همچنین از تعداد افزایش اتوبوس‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح اربعین امسال خبر داد.

کد خبر 82854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha