«ماهیندرا» با کدامیک از محصولاتش به ایران می آید؟جزئیات و قیمت

پرشین خودرو: ماهیندرا و ماهیندرا(M&M) که فقط با یک نام معرفی می‌شود، یک شرکت خودروساز هندی مستقر در شهر "بمبئی" می باشد که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان اتومبیل در کشور هند است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چنانچه در روزهای گذشته خبرهای این پایگاه خبری را دنبال کرده باشید، قطعا با این خبر برخورد داشته‌اید که شرکت "عظیم خودرو" قصد دارد در قالب یک سرمایه گذاری مشترک، محصولات یک شرکت خودروسازی هندی و همچنین 2 شرکت خودروسازی چینی را در داخل کشور تولید کند.
روزهای گذشته رضا عظیمی رئیس هیات مدیره عظیم خودرو، با بیان این خبر گفت: پس از تلاش‌های شبانه روزی توانستیم با یک شرکت هندی و دو شرکت چینی قرارداد سرمایه گذاری مشترک به ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومان را نهایی کنیم و حداکثر تا یک سال آینده این سرمایه وارد کشور خواهد شد. اکنون ظرفیت اسمی کارخانه زاگرس خودرو به عنوان سایت تولیدی عظیم خودرو معادل 50 هزار دستگاه در سال است و در راستای این سرمایه گذاری مشترک برخی از بخش‌های مهم کارخانه مانند اتاق رنگ و سالن اصلی باید ارتقا یابد تا بتوانیم طی دو سال به ظرفیت 80 هزار دستگاه و بعد از 3 سال به ظرفیت 120 هزار دستگاه خودرو در سال برسیم.

تصاویری از 2 خودروی ماهیندرا


وی در ارتباط با خودروهایی با کیفیت بالا و با استانداردهای یورو 5 و 6 در برنامه‌های تولید این شرکت صحبت کرد و در ادامه افزود که یک خودروی MPV به قیمت 80 تا 90 میلیون تومان، 3 خودرو در کلاس شاسی بلند با قیمتی بین 110 تا 140 میلیون تومان، یک کراس اوور کوچک بین 42 تا 49 میلیون میلیون تومان و همچنین یک خودروی 7 نفره با قیمت حدود 110 تا 120 میلیون تومان در برنامه ریزی شرکت عظیم خودرو وجود خواهد داشت که سه خودروی آخر با برند هندی "ماهیندرا" در بازار کشور فروخته می‌شود، اما جزییات دقیقی از آنان ارائه نشده و هیچگونه اسمی از آنان به زبان نیامده است.
حال امروز در یک گزارش جداگانه، برآن شدیم تا در پرشین خودرو مروری بر روی شرکت خودروسازی ماهیندرا و محصولات احتمالی آن در بازار کشور داشته باشیم که به محض معرفی رسمی توسط شرکت "عظیم خودرو"، جزییات هریک از آنان در پرشین خودرو به طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما امروز تنها مروری بر روی شرکت خودروسازی ماهیندرا و محصولات احتمالی آن برای بازار کشور خواهیم داشت.
ماهیندرا و ماهیندرا (M&M) که عموما تنها با یک نام معرفی می‌شود، یک شرکت خودروساز هندی مستقر در شهر "بمبئی" است که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان اتومبیل در کشور هند بوده و همچنین به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده تراکتور در جهان به شمار می‌رود که به عنوان بخشی از گروه صنعتی "ماهیندرا" به شمار می‌آید.
این شرکت در سال 2011 میلادی موفق شد در جایگاه 21 بزرگ‌ترین شرکت‌های هندی قرار گیرد که رقبای اصلی آن در بازار هند می‌تواند به ترتیب "ماروتی سوزوکی"، "تاتا موتورز" و... باشند.
شرکت ماهیندرا در سال ۱۹۴۵ میلادی آغاز بکار کرد و فعالیت‌های خود را توسعه داد و محصولات خود را نه تنها در هند، بلکه در پاکستان هم عرضه کرد. سپس در پی جدایی مالک غلام محمد (که به پاکستان رفت و در آنجا وزیر سرمایه‌گذاری شد)، تنها برادران ماهیندرا در این شرکت باقی مانند، به همین دلیل نام شرکت در سال ۱۹۴۸ میلادی به ماهیندرا و ماهیندرا تغییر یافت.
مالکان ماهیندرا در ابتدا تصمیم گرفتند تا خودروهای همگانی بسازند، بدین منظور مونتاژ "جیپ ویلیس" را در هند آغاز کردند، اما پس از مدت‌ها تصمیم به تاسیس شاخه‌های متفاوت برای ساخت خودروهای سبک وزن تجاری و تراکتورهای کشاورزی گرفتند که به‌ سرعت بازار فروش جهانی برای محصولات خود بدست آورده و همچنین موفق به دریافت سفارش برای تولید ماشین‌های نظامی شدند.
در سال‌های اخیر شرکت ماهیندرا تصمیم به نفوذ به بازارهای دیگر گرفت، بنابراین به بازار دوچرخ‌ها وارد شد. ماهیندرا همچنین بیشتر سهام شرکت خودروهای برقی "روا Reva" را خریداری کرده است و مهم‌تر از آن، هم‌اکنون مالکیت شرکت کره‌ای "سانگ‌ یانگ" را در اختیار دارد که پس از دریافت مالکیت این شرکت، شاهد معرفی و عرضه محصولات جدید از جمله سانگ یانگ تیوولی بودیم.
حال با مروری بر روی تاریخچه "ماهیندرا" و همچنین اعتباراتی که این خودروساز هندی در کشور خود و دیگر بازارهای بین المللی بدست آمده است، سعی داریم مروری بر روی محصولات این شرکت داشته باشیم که احتمال حضور آنان در بازار کشور می‌رود.
طبق اعلام آقای عظیمی، از شرکت خودروسازی ماهیندرا یک محصول شاسی بلند با قیمتی بین 110 تا 140 میلیون تومان، یک کراس اوور کوچک بین 42 تا 49 میلیون میلیون تومان و همچنین یک خودروی 7 نفره با قیمت حدودا 110 تا 120 میلیون تومان وارد کشور خواهد شد. حال اول از همه در بین محصولات شاسی بلند ماهیندرا که دارای 5 صندلی برای سرنشینان خود هستند، می‌توان به خودروی ماهیندرا TUV 300 اشاره داشت که باتوجه به قیمت گذاری حدودا 110 الی 140 میلیون تومانی این خودرو، می‌تواند گزینه مد نظر عظیم خودرو برای تولید در بازار کشور باشد، بویژه اینکه خودروی مذکور دارای سیستم محرک بسیار خوب با جعبه دنده‌های متنوع در کنار تجهیزات پیشرفته است.
به طور دقیق‌تر، خودروی ماهیندرا TUV 300 دارای طول 3995 میلی متر، عرض 1354 میلی متر، ارتفاع 1839 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2680 میلی متر است که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر سود می‌برد که شرکت سازنده موفق به استخراج دو خروجی قدرت از آن شده است. برای خروجی قدرت 84 اسب بخاری و گشتاور 230 نیوتن متری، شرکت سازنده تنها از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده می‌کند، اما پیشرانه دوم به جعبه دنده‌های 5 سرعته دستی و 5 سرعته اتوماتیک مجهز شده است تا نیروی 100 اسب بخاری و گشتاور 240 نیوتن متری پیشرانه را منتقل کند که انتظار می‌رود نسخه قوی‌تر آن با جعبه دنده دستی و اتوماتیک راهی بازار کشور شود.

تی.یو.وی300



دومین خودرویی که آقای عظیمی به آن اشاره داشته و قرار است در رنج قیمتی بین 42 الی 49 میلیون تومانی به مشتریان عرضه شود، یک خودروی کراس اوور کوچک خواهد بود که در بین محصولات ماهیندرا، تنها می‌توان خودروی KUV 100 NXT را معرفی کرد که دارای کوچک‌ترین ابعاد در بین محصولات ماهیندرا، یعنی به مقدار 3700 میلی متر برای طول، 1735 میلی متر برای عرض، 1655 میلی متر برای ارتفاع و همچنین 2385 میلی متر برای فاصله بین دو محور خود است.
طراحی ظاهری KUV 100 NXT که در تصاویر نیز شاهد هستید، می‌تواند ترکیبی از تویوتا C-HR و بیشتر خودروی سانگ یانگ تیوولی باشد که در بخش فنی آن از یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر به همراه اینترکولر استفاده شده و می‌تواند حداکثر 77 اسب بخار قدرت به همراه 190 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی دریافت و منتقل می‌شود. حال با در نظر گرفتن ابعاد و اندازه اتومبیل و همچنین سیستم محرک ضعیفی که بر روی این خودرو قرار گرفته، این احتمال وجود دارد که خودروی کراس اوور کوچک و ارزان قیمت ماهیندرا در بازار کشور، خودروی KUV 100 NXT باشد.

کی.یو.وی100


در مجموع محصولاتی که برای شما معرفی شد، تنها پیش بینی‌های پرشین خودرو بدون تایید شرکت "عظیم خودرو" هستند که باتوجه به شرایط ذکر شده برای آنان، احتمال ورود آنان بسیار بیشتر است، به همین دلیل نمی‌توان به طور قطعی در رابطه با آنان نظر داد و باید منتظر ماند و دید که چه محصولاتی از ماهیندرا برای تزریق به بازار کشور تعیین می‌شوند که بلافاصله پس از تایید عظیم خودرو، جزییات هر یک از آنان را به طور کامل در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

 

 

کد خبر 82882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha