صاحبان خودروهای قدیمی در لندن مالیات پرداخت می کنند

پرشین خودرو: شهردار لندن اعلام کرد که به منظور ارتقای کیفیت هوای پایتخت از این پس صاحبان خودروهای قدیمی و آلاینده موظف خواهند بود مالیات و هزینه اضافه بپردازند.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از رویترز، صادق خان – شهردار لندن – روز دوشنبه اعلام کرد که به منظور افزایش و ارتقای کیفیت هوای لندن پایتخت انگلیس، برای تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی آلاینده که از سال ۲۰۰۶ میلادی به قبل تولید شده اند و دارای استاندارد یورو ۴ نیستند، مالیات و هزینه ای اضافی در نظر گرفته شده است.

طبق گفته صادق خان، صاحبان این خودروهای آلاینده موظف خواهند بود روزانه ۱۰ پوند مالیات و هزینه اضافه به شهرداری لندن بپردازند.

این هزینه موسوم به T-Charge برای تردد خودروهای آلاینده و از ساعت ۷ صبح تا ۶ عصر اجرا خواهد شد و در صورتی که به محدوده مرکزی شهر لندن وارد شوند، باید ۲۱.۵۰ پوند بپردازند.

وی در بیانیه خود افزود:" بعنوان شهردار شهر لندن این وظیفه و مسئولیت را در خود احساس می کنم که باید اقدامات جدی و موثرتری را به منظور کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت هوا انجام دهیم. کیفیت ناسالم هوا سالانه جان هزاران و میلیون ها نفر را در شهرهای آلوده جهان می گیرد بنابراین شهرداران و مسئولان این شهرها هستند که باید تصمیمات موثری را اتخاذ کنند و در صورتی که کوتاهی و سهل انگاری، می توان گفت در گرفتن جان میلیون ها نفر به دلیل آلودگی هوا سهیم هستند".

وی ادامه داد:" امروزه می توان گفت که معرفی مالیات موسوم به T-Charge برای خودروهای بنزینی و دیزلی آلاینده، گام نسبتا بزرگی برای مقابله با آلودگی هوا به شمار می رود".

بسیاری از کشورهای جهان تصمیم گرفته اند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشور انگلستان از جمله نخستین کشورهایی بود که در ممنوعیت تردد و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی پیش قدم شد. پس از انگلستان، کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، میکزیک، یونان، چین و هند نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند.

دولت انگلیس قرار است تا سال ۲۰۴۰ تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد.

طبق گزارش های منتشر شده و تحقیقاتی که در دانشگاه کینگ لندن در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام گرفته است، سالانه حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر تنها در لندن، پایتخت کشور انگلستان، به دلیل استنشاق هوای آلوده به مدت طولانی دچار مرگ زودرس می شوند.

کد خبر 82888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha