خودروهای زیرآبی در پی یافتن رازسقوط هواپیمای مالزی

پرشین خودرو: مالزی در حال مذاکره با یک شرکت آمریکایی است تا از یک فناوری جدید برای یافتن هواپیمای مسافربری این شرکت که از سال ۲۰۱۴ تا به حال مفقود شده، استفاده شود.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از دیجیتال ترندز، در ۸ مارس سال ۲۰۱۴ یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۷۷ مالزی از صفحه رادار محو شد و علیرغم گذشت بیش از سه سال هنوز هیچ خبری در مورد سرنوشت این هواپیما در دست نیست و این امر به یکی از اسرار لاینحل صنعت هوانوردی مبدل شده است.

در سه سال گذشته دهها گروه جستجوگر از پیشرفته ترین فناوری های موجود برای یافتن لاشه این هواپیما استفاده کرده اند، اما این جستجوها به جایی نرسیده و مشخص نیست ۲۳۹ سرنشین این هواپیما و خدمه پروازی هواپیمای یادشده که از کوالالامپور به پکن می رفت چه سرنوشتی پیدا کرده اند.

دولت مالزی برای حل این مشکل مذاکراتی را با شرکت آمریکایی Ocean Infinity آغاز کرده و در صورت نهایی شدن قرارداد دو طرف، این شرکت با استفاده از شش خودروی خودران زیردریایی خود مناطقی را جستجو می کند که ظن سقوط هواپیمای یادشده در آنها می رود.

Ocean Infinity جستجوهای خود را با استفاده از هزینه شخصی انجام می دهد و دولت مالزی تنها در صورتی به این شرکت هزینه پرداخت می کند که بقایای هواپیمای یادشده یافت شود.

خودروهای خودران زیرآبی این شرکت می توانند در عمق ۶۰۰۰ متری آب به جستجو بپردازند و تصاویری با کیفیت بالا از محیط اطراف برای کشتی های گشت زنی که در سطح آب حضور دارند، ارسال کنند.

این خودروها از توانایی های بالایی در زمینه نقشه خوانی و تصویربرداری برخوردارند و قرار است منطقه ای به وسعت ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع را در جنوب اقیانوس هند جستجو کنند.

کد خبر 82924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha