یک سوم از خودروهای جدید بازار دیگر لاستیک زاپاس ندارد!

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش پرشین خودرو، تصور کنید در یک جاده کویری در حال رانندگی هستید که به غیر از خودتان اتومبیل دیگری در این جاده نیست و یا چند دقیقه یکبار اتومبیل دیگری از کنار شما عبور می‌کند. حال درحالی که موزیک گوش می‌دهید و در آرامش خود فرو رفته‌اید، به یکباره لاستیک اتومبیل ترکیده و شما را مجبور به توقف می‌کند. در این شرایط سخت‌ترین کار برای شما جک زدن زیر اتومبیل و نصب لاستیک زاپاس خواهد بود تا به یک تعمیرگاه برسید و لاستیک معیوب خود را تعمیر کنید، اما به نظر شما کسی که لاستیک زاپاس نداشته باشد چه کار باید انجام دهد؟!
طبق گزارش انجمن خودروی آمریکا (AAA)، حدود یک سوم از خودروهای تولید شده در مدل‌های 2017 بدون لاستیک زاپاس ساخته شده و به مشتریان عرضه می‌شود. طبق آمار دقیق ارائه شده از بازار ایالات متحده آمریکا، حدود 28 درصد از اتومبیل‌های جدید که در بازار این کشور به مشتریان فروخته می‌شوند، فاقد لاستیک زاپاس خواهند بود که دلیل اصلی آن از سوی شرکت‌های خودروسازی، فراهم سازی حجم بیشتر صندوق بار برای رانندگان، کاهش وزن اتومبیل و در نتیجه کاهش مصرف سوخت ماشین بوده است، اما در مقابل برای جبران این موضوع، از تجهیزات ترمیم لاستیک موسوم به "توربو تایر" و همچنین سیستم‌های "تنظیم فشار باد لاستیک‌ها" استفاده خواهد شد تا رانندگان را از وضعیت لاستیک‌های خود مطلع سازند، اما ترکیدگی لاستیک ممکن است بر اثر عوامل خارجی باشد که در صورت نبود لاستیک زاپاس، می‌تواند مشکلات فراوانی برای رانندگان ایجاد کند، بویژه در شرایطی که اول مقاله به توضیح آن پرداختیم. هرچند درصد قابل توجهی از آنان می تواند ماشین های شهری باشد که نیاز چندانی به لاستیک زاپاس ندارند.
جان نیلسن مدیرعامل انجمن خودروی آمریکا (AAA) در این خصوص می‌گوید: از دید رانندگان شاید لاستیک‌های زاپاس مزاحمت ایجاد کند، اما نبود لاستیک مشکلات بسیار بزرگ‌تری برای رانندگان بوجود خواهد آورد، زیرا هنگام پنچر شدن لاستیک و یا ترکیدگی آنان، می‌توان در عرض چند دقیقه لاستیک معیوب را تعویض کرد، اما در صورت نبود لاستیک زاپاس، باید ماشین را بوسیله جرثقیل به تعمیرگاه منتقل کرد تا در آنجا به مشکل لاستیک‌های اتومبیل رسیدگی شود که خود مستلزم هزینه‌ای بسیار بالاتر برای مشتریان خواهد بود.

کد خبر 82935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha