«فورد» دهه 30 مجهز به پیشرانه هشت سیلندر «فراری»!

پرشین خودرو: ماشین‌های کلاسیک تقویت شده در حالت عادی جالب و جذاب هستند، اما وقتی یک پیشرانه بزرگ فراری بر روی آنان نصب شود، بیش از پیش جذاب و مورد توجه خواهند بود.

به گزارش پرشین خودرو، اخیرا این شرایط برای یک دستگاه خودروی "فورد کوپه" متعلق به سال 1932 میلادی بوجود آمده است و در یک پیوند قلب، پیشرانه توربوشارژر 3 لیتری هشت سیلندر فراری بر روی آن نصب شده است که به نظر می‌رسد از خودروی فراری 308 برداشته شده باشد، پیشرانه‌ای که نمونه آن بر روی لانسیا Thema 8.32 هم مورد استفاده قرار گرفته است، اما حالا شرکت‌های تیونینگ تصمیم گرفته‌اند که خودروی فورد کوپه هم از این پیشرانه با قدرت بسیار بالای 950 اسب بخاری بهره مند شود که قطعا تغییراتی فنی برای بدست آمدن این نیرو بر روی پیشرانه 3 لیتری هشت سیلندر مذکور انجام شده است.
این تمام تغییرات فورد کوپه نخواهد بود، زیرا طبق ادعای شرکت سازنده، در داخل کابین هم از صندلی‌های قرمز رنگ کتانی استفاده شده است که یک زمانی به عنوان امضای "مارانلو" و ویژگی‌های منحصربه فرد محصولات فراری به شمار می‌رفت.
اساسا همه چیز به غیر از فرم کلی بدنه، بر روی این اتومبیل تغییر کرده است، زیرا برای اینکه قابلیت استفاده از یک پیشرانه بزرگ هشت سیلندر بدست آید، نیاز به ایجاد یکسری تغییرات در شاسی اتومبیل خواهد بود، بویژه نصب یک جعبه دنده 6 سرعته دستی با کلاچ‌های مسابقه‌ای که می‌تواند نیروی پیشرانه قدرتمند این اتومبیل را دریافت کرده و به چرخ‌های محرک ارسال کند. سیستم تعلیق در این خودرو تغییر یافته و همچنین از رینگ‌های 18 اینچی مشکی رنگ فراری با دیسک‌های ترمز قرمز رنگ استفاده شده است تا این ماشین فورد تنها اسم و ظاهری از فورد را با خود یدک بکشد، اما در باطن یک خودروی فراری باشد.
این خودرو با نام جدید "فوردراری (Fordrrari)" قرار است که روزهای آینده در نمایشگاه اتومبیل‌های تقویت شده "SEMA" حضور پیدا کند و سپس در جمع خودروهای کلاسیک واقع در لس آنجلس/ کالیفرنیا حضور یافته و فروخته شود که در حال حاضر برای خرید آن قیمت 250 هزار دلاری پیشنهاد شده است، اما باید منتظر ماند و دید که این خودرو در نهایت به چه قیمتی فروخته می‌شود.

کد خبر 82938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha