کد خبر 82950
۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
«تویوتا» چرا عذرخواهی کرد؟

پرشین خودرو: روز گذشته خبری مبنی بر عذرخواهی تویوتا از آمریکا بابت فروش خودرو به ایران در بعضی رسانه‌ها منتشر شد هرچند بررسی اصل خبر نشان می‌دهد وضعیت کمی متفاوت بوده و خودرویی به ایران فروخته نشده است.

به گزارش پرشین خودرو، وب سایت هندی "تلگراف ایندیا" در خبری اعلام کرد تویوتا در بیانه‌ای رسمی از آمریکا به دلیل عدم اعلام یک تراکنش مالی با سفارت ایران عذرخواهی کرده است. این خبر به‌سرعت در رسانه‌های ایرانی با عنوان "عذرخواهی رسمی تویوتا بابت فروش خودرو به ایران" مطرح شد اما بررسی دقیق‌تر خبر نشان می‌دهد عملا عذرخواهی تویوتا بابت فروش خودرو به ایران نبوده است اما اصل ماجرا چیست؟

بر اساس آنچه وبسایت "تلگراف ایندیا" عنوان کرده، تویوتا در بیانه‌ای رسمی بابت فروش یک دستگاه خودرو تویوتا به سفارت ایران در هندوستان از آمریکا عذرخواهی کرده است. این فروش در سال مالی منتهی به 31 مارس 2017 (سال مالی گذشته) رخ داده است. بر اساس اعلام این وبسایت، عذرخواهی تویوتا نه به دلیل فروش خودرو که به دلیل برقراری تراکنش مالی با سفارت ایران بدون اعلام عمومی آن است و با توجه به گذشت چند ماه از آن اتفاق، تویوتا ناچار شده است در یک بیانه رسمی به دلیل پنهان کردن این تراکنش مالی عذرخواهی کند.

البته تویوتا تاکید کرده است این امر به‌صورت عمدی رخ نداده و نماینده هندوستان این شرکت به صورت غیر عمدی این تراکنش مالی را که در دفاتر رسمی آن ثبت شده اعلام نکرده است.

کد خبر 82950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha