نصب سامانه سپهتن در پایانه مسافربری برکت مهران

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: ایستگاه ثبت ساعت و نصب سامانه پایش تردد هوشمند ناوگان حمل مسافری (سپهتن) در ایام اربعین 96 در پایانه مسافربری برکت شهرستان مهران نصب می شود.

به گزارش پرشین خودرو،به نقل از ایرنا،  سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: تمامی رانندگان اتوبوس که جهت حمل و جابجایی زائران عتبات عالیات در مرز مهران تردد می کنند، باید در پایانه برکت که مبدا و مقصد اتوبوس ها تعیین شده اقدام به ثبت ساعت کنند در غیر اینصورت حق حمل مسافر را ندارند.
وی افزود: اتوبوس هایی که در ایام اربعین در این مسیر تردد می کنند باید مجهز به سیستم سامانه سپهتن باشند چرا که با نشستن پشت فرمان راننده ملزم به قرار دادن گواهینامه خود در داخل این دستگاه شده و این سیستم با ارتباط با دیتا بیس اصلی پلیس راه ( به صورت آنلاین) می تواند مجاز بودن رانندگی راننده را به سیستم گزارش دهد و در صورت عدم مجوز هشدارهای صوتی مناسب به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد کرد.
رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: هر راننده مجاز به 9 ساعت رانندگی در طول شبانه روز بوده و به ازای هر چهار ساعت رانندگی مداوم ملزم به استراحت 10 دقیقه ای است.
همتی زاده یادآور شد: رانندگان اتوبوس از جزئیات دیگر این سامانه بدانند که به محض رعایت نکردن سرعت مجاز و استراحت بین رانندگی پیغام های مناسب صوتی جهت آگاه سازی راننده اعلام و در صورتیکه راننده از سرعت مجاز تجاوز کند، هشدارهای لازم به راننده داده خواهد شد و در صورت عدم تصحیح سرعت توسط راننده ، در پلیس راه بعدی مورد بازخواست و اعمال قانون قرار خواهد گرفت.


وی اضافه کرد: دوربین های نصب شده در داخل اتوبوس ها در موارد مشخص می تواند تصاویر ساعاتی که راننده پشت فرمان نشسته را به سرور اصلی انتقال دهد که با این کار می توان تطابق راننده با گواهینامه و همچنین وضعیت ظاهری راننده مانند صحبت کردن با موبایل یا عدم استفاده از کمربند ایمنی و ... را به صورت تصویری بررسی و در صورت تخطی از مقررات اعمال قانون انجام گیرد .
رئیس پلیس راه ایلام گفت: ماژول این دستگاه DSRC به محض وارد شدن به محوطه پاسگاه مرکز پلیس را از حضور خودرو مطلع نماید و در صورت وجود هر گونه خطای خطرناک ، پلیس می تواند اقدام به متوقف کردن خودرو در پاسگاه بنمایند .
سرهنگ همتی زاده اظهار کرد: سامانه سپهتن محدودیت های زمانی و سرعتی را به صورت دقیق نشان می دهد، زیرساخت مناسب جهت شناسایی رانندگان متخلف ، اعمال قانون ، امن کردن استفاده کنندگان از ناوگان و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای از ویژگی های مهم این سامانه است و با استفاده از این سامانه نیازی به مراجعه راننده به پلیس راه به صورت فیزیکی در مبدا و مقصد برای کارت زدن نیست و به این ترتیب از هدر رفتن زمان راننده و مسافران جلوگیری می شود .
وی خطاب به رانندگان اتوبوس که در مسیرهای منتهی به مرز مهران در ایام اربعین 96 تردد می کنند، یادآور شد: با توجه به شلوغی و ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی این استان از تمامی رانندگان اتوبوس ها می خواهیم قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، چراکه به هیچ وجه پلیس از تخلفات این ناوگان گذشت نخواهد کرد و مر قانون را اجرا می کند.

کد خبر 82956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha