کد خبر 82994
۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
ساخت مینی تانک باپوشش تمام فلزی در آمریکا

پرشین خودرو: آمریکا تانک های کوچکی ساخته که دارای پوشش تمام فولادی هستند و سرنشین آن با کمک واقعیت افزوده می تواند محیط بیرون را رصد کند.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از دیفنس وان، سازمان DARPA آمریکا مشغول ساخت یک تانک جنگی کوچک، سریع و هوشمند است. این تانک می تواند خود را دربرابر دشمن محافظت کند. همچنین قابلیت منحرف کردن موشک هایی را دارد که به سمت آن پرتاب می شود.

نمونه اولیه این تانک رونمایی شده که مجهز به نمایشگر واقعیت افزوده خارق العاده است. سرباز با کمک این نمایشگر می تواند دنیای خارج را به طور مجازی ببیند.

به طور کلی تانک های زرهی برای حفاظت ساخته می شوند اما برای مانور در مناطق سنگی و دست انداز یا اجتناب از خطرهای پیش رو، طراحی نمی شوند.



در طرح اولیه تانک جدید یک پوشش فولادی ضخیم روی خودرو را می پوشاند. به این ترتیب خودروهای آتی می توانند در مناطق پر دار و درخت و شیب های تند نیز حرکت کنند.

علاوه برآن گجت نظامی دارای صفحه های نمایش داخلی پانارامیک است که گرد و غبار نمی گیرد و مخصوص است. دوربین هایی روی سقف تانک قرار می گیرند که از فضای خارج عکسبرداری می کنند. رایانه های داخل تانک آنها را کنار هم قرار می دهند تا یک تصویر هماهنگ ایجاد کنند.

برایان الکسا مدیر ارشد فناوری های پیشرفته در مرکز هوافضا هانی ول می گوید: می توان هر نوع اطلاعاتی که به افزایش آگاهی راننده تانک کمک می کند را در نمایشگر قرار داد. ما در آزمایش های نظامی سرعت، مقصد و موقعیت را نشان دادیم.

این درحالی است که روند تولید وسایل حمل ونقل جنگی سنگین و گرانبها توانایی سربازان را برای عملکرد سریع و مانور کاهش داده است.

هدف سازمان DARPA نیز ارائه فناوری های نوینی است که قدرت مانور سربازان را بیفزاید.

کد خبر 82994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha