کد خبر 83013
۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵
افت فروش «نیسان» در پی رسوایی اخیر

پرشین خودرو: روزنامه ژاپنی Nikkei روز سه شنبه ۲۴ اکتبر از سقوط میزان فروش نیسان، این خودروساز ژاپنی در ماه اکتبر گزارش داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان،اعتبار نیسان، به عنوان دومین خودروساز بزرگ ژاپن، در پی رسوایی های اخیر خدشه دار شده است. بر اساس این گزارش، نیسان در پی بازبینی کیفیت نهایی که توسط تکنسین های غیر مجاز انجام شده و همچنین تعلیق فعالیت های خود به مدت دو هفته و فراخوان بیش از یک میلیون خودرو، با کاهش فروشی قابل ملاحظه رو به رو شده است.

چنین سقوطی از نیسان و پس از ۱۱ ماه متوالی رشد انتظار می رفت. نیسان در فاصله اول تا بیستم ماه اکتبر، با حدود ۲۰ درصد کاهش فروش مواجه شد. این شرکت که اکنون ۴۳ درصد آن در تصاحب رنو است، در این بازه زمانی تنها ۱۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو فروخته است.

در اوایل ماه اکتبر، این دومین تولیدکننده خودروی ژاپنی با توجه به صدور گواهینامه هایی که توسط تکنسین های غیر مجاز تائید شده بود، مجبور به فراخواندن بیش از یک میلیون دستگاه خودرو شد. روز چهارشنبه ۱۸ اکتبرهم، نیسان با هدف رسیدگی به روند کنترل کیفیت، از تعلیق فعالیت سایت های تولیدی اش در ژاپن خبر داد.

بنا به گزارش روزنامه Nikkei، نیسان هنوز واکنشی به خبر کاهش فروش خود در ماه اکتبر نشان نداده است.

کد خبر 83013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha