راه اندازی قطار ترکیبی قم ـ کربلا از ۸ آبان

پرشین خودرو: معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه برای زائران حسینی امسال ۲۲۱ هزار نفر صندلی ایجاد کرده‌ایم، گفت: قطار ترکیبی قم ـ کربلا امسال برای جابجایی زوار حسینی راه‌اندازی شد که اولین سیر آن هشتم آبان ماه امسال خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، میرحسن موسوی امروز در نشست خبری اظهار داشت: برای اربعین امسال 221 هزار نفر صندلی قطار برای زائران حسینی پیش‌بینی کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: حرکت قطارها از 4 آبان ماه آغاز می‌شود و تا 24 آبان ماه امسال ادامه دارد.

موسوی گفت: قطارهای خرم‌شهر ـ شلمچه با 470 سیر و 150 هزار و 720 صندلی برای جابه‌جایی زوار حسینی ایجاد شده است که بر اساس تقاضا 24 ساعته سیر دارند و به صورت رایگان زائران را جابه‌جا می‌کنند.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: همچنین 70 سیر قطار ادامه‌ای مسیر جنوب را در نظر گرفته‌ایم که 39 هزار و 200 صندلی دارد و تا ایستگاه راه‌آهن شلمچه ادامه مسیر می‌دهد.

وی گفت: برای اربعین امسال همچنین 45 قطار فوق‌العاده با ظرفیت 31 هزار و 360 نفر ایجاد کرده‌ایم که شامل قطارهای 4 و 6 تخته است.

* راه‌اندازی قطار ترکیبی قم ـ کربلا از هشتم آبان

وی اظهار داشت: طی توافق با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان قم، قطار ترکیبی قم ـ کربلا امسال راه‌اندازی شد که در تاریخ‌های 8، 10، 11 و 12 آبان ماه از قم به سمت کربلا سیر دارد و مراجعت آن در تاریخ‌های 20، 21، 22 و 23 آبان‌ماه خواهد بود.

موسوی توضیح داد: این قطارها از قم تا شلمچه زائران را جابه‌جا می‌کنند، سپس در فاصله شلمچه تا بصره که خط آهن وجود ندارد از طریق اتوبوس جابه‌جایی انجام می‌شود و سپس از بصره تا کربلا با قطار عراقی سیر خواهند کرد.

معاون مسافری راه‌آهن نرخ بلیت قطار قم ـ کربلا را با احتساب قیمت بلیت اتوبوس 490 هزار تومان اعلام کرد و افزود: اغلب صندلی‌های این قطار به گروه‌های مذهبی و هیأت‌ها اختصاص یافته است.

* راه‌اندازی قطار گردشگری تهران ـ باجرود در آینده نزدیک

موسوی اظهار داشت: تاکنون 23 قطار گردشگری خارجی وارد کشور شده است و در داخل نیز با توجه به سیاست‌های راه‌آهن نسبت به رشد گردشگری ریلی اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: اخیراً قطار گردشگری تبریز تا ایستگاه رازی راه‌اندازی شد و قطار گردشگری تهران تا باجرود نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

* اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به خط 3 مترو تا پایان امسال

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: تا یکم آبان ماه امسال 14.5 میلیون نفر مسافر توسط قطار جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.1 درصد رشد داشت.

موسوی افزود: در جابه‌جایی مسافران توسط قطارهای حومه‌ای تا تاریخ اول آبان ماه امسال 2.76 میلیون نفر مسافر جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: امسال 36 میلیارد تومان اعتبار برای چندین پروژه نظیر ساخت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در ایستگاه‌های راه‌آهن و بازسازی و تجهیز نمازخانه‌ها اختصاص یافته است.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: همچنین ایستگاه راه‌آهن یزد، بافق، میبد و اردکان بهسازی شد و 8 دستگاه آسانسور در آنها نصب شده است.

موسوی همچنین گفت: 76 میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم که تا پایان امسال افتتاح می‌شود. دراین باره می‌توان به اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به خط 3 مترو اشاره کرد.

کد خبر 83033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha