کد خبر 83079
۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
افت خودرویی‌ها در بورس

پرشین خودرو: در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته قیمت سهم‌ها در اکثر نمادهای خودرویی روند رو به کاهش را تجربه کردند و نفتی‌ها نیز عمدتا کمتر از یک درصد نوسان قیمتی داشتند. شاخص کل امروز ۱۰۷ واحد رشد کرد، اما شاخص کلِ هم وزن، چندان تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

به گزارش پرشین خودرو، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۷ واحد رشد کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۶۳۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن امروز چندان تغییری نداشت و در تراز ۱۷ هزار و ۴۸۰ واحدی ماند.

شاخص بازار شناور نیز با رشد ۴۵ واحدی همراه شد و به عدد ۹۳ هزار و ۶۰۶ رسید. همچنین شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۸ و ۴۸۲ واحد رشد کردند.

در معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ارتباطات سیار ایران و نفت سپاهان بیشترین تاثیر مثبت و سایپا، ایران خودرو و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص داشتند.

روند قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی امروز عمدتا رو به رشد بود هرچند که این رشد عمدتا کمتر از دو درصد بود. همچنین در این گروه تعدادی از نمادها با افت حدود یک درصد در قیمت پایانی همراه شدند.

اما گروه خودرو امروز شاهد افت قریب به اتفاق تمام نمادهایش بود. در این گروه نماد سایپا با ۳.۳۱ درصد، نماد ایران خودرو دیزل با ۴.۳۴ درصد و سایپا آذین با ۴.۵۹ درصد تولید محور خودرو با ۴.۱۷ درصد افت در قیمت پایانی بیشترین روند کاهش قیمتی را تجربه کردند.

در گروه فرآورده‌های نفتی نیز روند بیشتر نمادها کاهشی بود و در کل قیمت اکثر سهم‌ها در این گروه با نوسان کمتر از یک درصد در قیمت پایانی همراه بود. در گروه فرآورده‌های نفتی حدودا ۱۵ درصد به ارزش بیش از شش میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۵۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۶۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

آیفکس نیز امروز با رشد ۱.۴ واحدی همراه شد و تا رقم ۹۴۶.۶ بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۹۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله بود. از جمله نمادهای تاثیرگذار روی آیفکس، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بود.

کد خبر 83079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha