کد خبر 83198
۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۱
تولید خودرو برقی در دستور کار

پرشین خودرو: معاون طراحی و توسعه محصول و پلت‌فرم شرکت ایران‌خودرو از عرضه نخستین خودروهای برقی و هیبریدی این شرکت روی پلت‌فرم جدید از سال ۱۴۰۰ خورشیدی (۲۰۲۱ میلادی) خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، کامران سپهری افزود: تولید ۲ مدل خودرو برقی و هیبریدی با پلت‌فرم جدید شرکت ایران خودرو در دستور کار است که در فاصله ۶ ماه تا حداکثر یک‌سال پس از عرضه مدل بنزینی به بازار ارائه خواهد شد. طرح پلت‌فرم جدید شرکت ایران‌خودرو شامل همه فرآیندهای طراحی، مهندسی، اجرا، ارزیابی و تولید است و شرکت‌های «پینین فارینا» از ایتالیا، «ماهله» آلمان و «هیوندای پاورتک» کره‌جنوبی در زمینه طراحی و توسعه با بیش از ۱۰۰ عرضه کننده و تولیدکننده داخلی مشارکت دارند.
سپهری ادامه داد: میزان تولید خودروهای برقی و هیبریدی این شرکت با تقاضای بازار ارتباط مستقیم دارد. وی عمده چالش‌های این خودروها را قیمت بالای خودرو و باتری‌های شارژی و فناوری آنها دانست و اضافه کرد: این مشکلات رو به کاهش است و پیش‌بینی می‌شود سهم آنها در بازار به‌تدریج افزایش یابد.
معاون طراحی و توسعه محصول و پلت‌فرم شرکت ایران خودرو از تخصیص یارانه دولتی به خارجی‌ها و همچنین معافیت آنها از مالیات برای تولید خودروی برقی و هیبریدی خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود دولت به حمایت از تولید این خودروها بپردازد و زیرساخت‌های لازم – ازجمله جایگاه‌های شارژ این خودروها – را فراهم کند. وی تصریح کرد: صادرات خودروهای برقی و هیبریدی تولیدی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 83198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha