پیش‌بینی وضعیت قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی

پرشین خودرو: این روزها خودروهای وارداتی به‌دلیل بسته بودن ثبت‌سفارش‌ها و همچنین افزایش قیمت ارز با نوسان قیمت زیادی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای خودرو، برخی مشتریان از ترس افزایش قیمت بیشتر وارداتی‌ها برای خرید به بازار وارد شده‌اند. اما به دلایل متعددی این روزها زمان مناسبی برای خرید خودروهای خارجی نیست. در این نوشتار به اختصار به بررسی این دلایل می‌پردازیم.
اولین دلیل افزایش قیمت خودروها به بسته بودن ثبت‌سفارش‌ها در چهار ماه گذشته برمی‌گردد اما به‌زودی و احتمالا در این ماه یا آذر‌ماه‌، مشكل ثبت‌سفارش‌ها حل خواهد شد و با باز شدن ثبت‌سفارش‌ها قیمت‌های كاذب برخی خودروهای وارداتی كاهش خواهد یافت؛ افزایش قیمت‌هایی كه به‌دلیل برهم خوردن نسبت عرضه به تقاضا رخ داده است پس از باز شدن ثبت‌سفارش‌ها و برگشتن تعادل به بازار كاهش خواهد یافت.
دومین موضوع عدم عرضه خودروهای مدل ٢٠١٨ به‌دلیل بسته بودن ثبت‌سفارش‌هاست چون در اواخر تابستان و اولین ماه پاییز مدل‌های سال جدید میلادی بر‌خلاف سال‌های قبل به بازار عرضه نشده‌اند و قیمت خودروهای سال جاری میلادی یعنی ٢٠١٧ با كاهش روبه‌رو نشده است.
اما با باز شدن ثبت‌سفارش‌ها در ماه آینده و عرضه خودروهای ٢٠١٨ دپو شده در گمرك قیمت خودروهای ٢٠١٧ با كاهش نسبی مواجه خواهد شد. تمام این پیش‌بینی‌ها البته در صورتی محقق خواهد شد كه دو پارامتر ثابت بماند؛ اولین آنها قیمت ارز است. چنانچه قیمت ارز افزایش بیشتری نیابد و در سطح فعلی باقی بماند، این اتفاق رخ
خواهد داد.
دومین عامل، قوانین واردات است. چنانچه قوانین واردات در شرایط فعلی بماند و شاهد تغییر قوانین نباشیم قیمت وارداتی‌ها در صورت ثابت ماندن این دو مولفه در آینده نزدیك كاهش محسوسی خواهد داشت اما در صورت افزایش بیشتر نرخ ارز یا تغییر قوانین واردات، پیش‌بینی كاهش قیمت‌ها محتمل نخواهد بود.
در نهایت نابسامانی اوضاع خودروهای وارداتی در پی محدودیت‌های قانونی اخیر علاوه بر به‌هم ریختن برنامه وارد‌كنندگان باعث شده است خریداران خودروهای وارداتی هم برای خرید مستاصل شوند و نتوانند با خیال آسوده خرید خود را انجام دهند.
البته بازار خودروهای وارداتی به این اتفاقات عادت كرده و به‌طور میانگین هر یك‌سال در میان شاهد بر هم خوردن تعادل بازار بوده است

کد خبر 83223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha