نسخه آسیایی «تویوتا یاریس» فیس لیفت شد

پرشین خودرو: در بسیاری از بازارهای جهانی بویژه بازار اروپا، تویوتا یاریس به عنوان یک خودروی سوپرمینی هاچ بک شناخته می‌شود، اما در بازار آسیا یک نسخه کامل متفاوت دارد که به تازگی کمپانی خودروسازی تویوتا مدل‌های سدان و هاچ بک آن را بروزرسانی کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، نسخه بروزرسانی شده از تویوتا یاریس تحت عنوان "یاریس Ativ" معرفی شده است که جایگزینی برای خودروی محبوب "Etios" در بازار هند خواهد بود، با این وجود تویوتا یاریس Ativ در کشور تایلند تولید شده و می‌تواند رقیبی قدرتمند برای نیسان سانی، هوندا سیتی و یا حتی خودروی سوزوکی سایز باشد، هرچند به نظر نمی‌رسد که تاکنون نام چنین محصولاتی به گوشتان خورده باشد.
در تالیند، خودروی تویوتا یاریس Ativ جدید تنها به یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر مجهز خواهد شد که دارای 87 اسب بخار قدرت و 108 نیوتن متر گشتاور بوده برای ارسال نیروی خود از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک CVT استفاده می‌کند. با این وجود، دیگر بازارهای آسیایی می‌توانند یک پیشرانه 1.5 لیتری و یا پیشرانه 1.4 لیتری دیزلی هم داشته باشند که در این بین پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی دارای 110 اسب بخار قدرت بوده و همچنین پیشرانه محرک دیزلی می‌تواند چیزی حدود 90 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور در اختیار کاربران خود قرار دهد.
نسخه فیس لیفت تویوتا یاریس در بازار آسیا، به چراغ‌های جدید با حاله قرمز رنگ، جلوپنجره بزرگ‌تر و همچنین به یک ردیف چراغ LED در زیر چراغ‌های اصلی پیشانی مجهز شده است که ظاهر این ماشین را بسیار بهتر از مدل‌های استاندارد خود کرده است، بویژه اینکه برای بهتر شدن طراحی خودرو از طراحی تویوتا کرولا نسل جدید هم الگوبرداری شده است.
در داخل کابین، نسخه آسیایی تویوتا یاریس تقریبا مثل نسخه اروپایی ساخته شده است که مهم‌ترین ویژگی آن می‌تواند مربوط به صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از "آندروید"، "میرور لینک"، "دوربین دید عقب" و همچنین "سیستم راهیاب ماهواره‌ای GPS)" باشد.

جهت آشنایی با خودروهای تویوتا در ایران اینجا کلیک کنید.

کد خبر 83272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha