رو نمایی ازموتورسیکلتی که بدون کمک سرپا می ماند

پرشین خودرو: در نمایشگاه اتومبیل توکیو ازموتورسیکلت تمام برقی رونمایی شده که بدون کمک یا حتی بدون راننده، وضعیت ثبات خود را حفظ می کند و سرپا می ماند.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از ای اف پی، شرکت هوندا در نمایشگاه اتومبیل توکیو از موتورسیکلتی رونمایی کرده که می تواند بدون کمک یا حتی بدون راننده در وضعیت ایستاده بماند و ثبات خود را حفظ کند. فناوری به کار رفته در این موتورسیکلت برای ربات های انسان نما به کار رفته است.

در حقیقت Riding Assist-e طرح اولیه از موتورسیکلت تمام برقی است که به طور مداوم وضعیت خود را ارزیابی می کند تا وضعیت ثبات آن را حفظ کند.

هیرویوکی ناکاتا مهندسی که ایده چنین موتورسیکلتی را ارائه کرده، می گوید: تولید کنندگان بین المللی موتور سیکلت سالهاست که مشغور آزمایش اشکال مختلف ژیروسکوپ هستند تا از افتادن این وسیله نقلیه جلوگیری کنند. اما اگر قرار باشد وسیله ای سنگین مانند موتورسیکلت ثبات خود را حفظ کند، باید یک ژیروسکوپ بزرگ و سنگین ساخت که مداوم روشن باشد.

اما جالب آنکه ژیروسکوپی که هوندا ساخته به اندازه یک لامپ است و می توان آن را بالای چرخ جلویی موتورسیکلت نصب کرد.

هنگامیکه سیستم خاموش شود، اگر راننده دست خود را از آن بردارد، موتور سیکلت روی زمین می افتد. اما هنگام روشن بودن سیستم، موتورسیکلت حتی بدون کمک راننده در جای خود باقی می ماند!

فناوری به کار رفته در موتورسیکلت قبلا در ربات ASIMO به کار رفته که همین شرکت آن را ساخته است. ASIMO روباتی است که می تواند روی پاهای خود بایستد، بدود، برقصد و با افراد گفتگو کند

کد خبر 83287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha