رابطه خودروهای چری و سیستم HAC +توضیحات

پرشین خودرو: سیستم کنترل کمکی شروع حرکت در سربالائی، یکی از سیستم‌های پایداری کمکی پیشرفته در خودروهای شاسی‌بلند دنیاست که کمتر در ایران شناخته شده است.

به گزارش پرشین خودرو، خودروهای معدودی در ایران از جمله تیگو5، آریزو5، تیگو7، تویوتا پرادو، لکسوس IS300 و کیا سول از سیستم کنترل کمکی شروع حرکت در سربالائی بهره می‌برند که شاید همین امر، مهمترین دلیل کمتر شناخته شدن این سیستم کاربردی در بازار خودروی ایران باشد.
این سیستم چیست و چه کاربردی دارد؟برای شناخت و آشنایی با این سیستم خودروهای مدرن خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.
سیستم کنترل کمکی شروع حرکت در سربالائی یا Hill Start Assist Control یکی از مکانیزم هایی است که در تعدادی از برترین شاسی بلند های دنیا استفاده شده است.این مکانیزم هنگام شروع به حرکت در یک سربالائی، مانع از عقب رفتن خودرو شده و در عرض 2 ثانیه پس از آزاد شدن پدال ترمز اجازه می دهد وسیله نقلیه به راحتی شروع به حرکت مجدد کند.
استفاده از سیستم کنترل کمکی شروع حرکت، مختص زمانی است که خودرو در سربالایی قرار دارد. در چنین مواقعی، شما برای شروع به حرکت لازم است ترمز دستی را رها کنید یا پا را از روی ترمز بردارید و روی گاز خودرو قرار دهید و اقدام به گاز دادن کنید، خودروی شما تا حدی به عقب می‌ رود یا در خودروهای با دنده دستی اگر عکس‌العمل شما در نیم‌کلاچ کردن ضعیف باشد، خودرو مقداری به عقب خواهد رفت که در این صورت اگر مانعی پشت خودروی شما باشد ممکن است برخورد کنید و این امر موجب خسارت شود.
این در حالی است که این مشکل با سیستم کنترل کمکی شروع حرکت در سربالائی کاملا برطرف می‌شود. سیستم «کمک و کنترل به شروع حرکت در شیب» به شما کمک می‌کند تا از طریق چند سنسور، شیب را تشخیص داده و وقتی که شما پدال ترمز را رها می‌کنید خودرو بر خلاف خودروهایی که به این سیستم مجهز نیستند، به عقب نمی‌‌رود و در جای خود می‌ایستد.
با استفاده از این سیستم اگرچه شما پدال ترمز را رها کرده و حتی از ترمز دستی هم استفاده نمی‌کنید اما این سیستم قابلیت این را دارد که از نیروی ترمز استفاده کند و مانع حرکت خودرو به سمت عقب شود. همچنین تا زمانی که شما اقدام به فشار دادن پدال گاز نکنید خودرو تکان نخواهد خورد، اما بلافاصله با فشار دادن پدال گاز خودرو بدون حرکت به عقب، خودرو شروع به حرکت می‌کند. با استفاده از این سیستم زمان توقف خودرو تا عکس العمل راننده در حدود 2 ثانیه می باشد.

خودروهای چری در ایران با نمایندگی شرکت مدیران خودرو حضور دارد.

کد خبر 83341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha